همشهری آنلاین: وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه در اجلاس فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی در"جده"عربستان تاکید کرد:

آنچه اکنون در باریکه غزه رخ می دهد، محصول توافقات پنهانی اجلاس آناپولیس است.
به گزارش ایرنا از ریاض،منوچهر متکی در این اجلاس که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده بود، تصریح کرد:اظهارات جرج بوش رییس جمهوری آمریکا در این کنفرانس مبنی بر تشکیل کشور"یهودی" بیانگر توافقی پنهانی برای اخراج مسلمانان و مسیحیان از سرزمین فلسطین بود.

وی خاطر نشان کرد:از زمان تشکیل‌این کنفرانس تاکنون بیش از ‪ ۱۵۰‬فلسطینی به خاک و خون کشیده شده‌اند.

متکی همچنین تصریح کرد:این روزها در زندان ‪ ۱/۵‬میلیون نفری غزه یک کشتار واقعی در جریان است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه،گفت :رژیم نژادپرست صهیونیستی پس از پایان اجلاس آناپولیس ضمن بستن گذرگاه‌های و قطع کمک‌های دارویی و غذایی، مردم‌این منطقه را از زمین و هوا هدف قرار داده است.

وزیر خارجه ایران افزود:طی هشت سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم به شهادت رسیده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:هزینه نگهداری رژیم جعلی صهیونیستی برای حامیان آن بسیار بالا رفته و ما اکنون شاهد زوال آن می‌باشیم که شکست این رژیم در جنگ ‪ ۳۳‬روزه نشانه‌ای از آغاز این زوال است.

متکی با اشاره به وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا گفت:مهمترین اولویت رییس جمهوری‌آینده آمریکا در خاورمیانه باید تغییر سیاست این کشور در این منطقه باشد.

وی ضمن ارایه پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد:کشورهای اسلامی باید به تعهدات خود مبنی بر تحریم رژیم صهیونیستی پایبند باشند.

متکی تاکید کرد: سازمان ملل باید با حساسیت تحولات اخیر در باریکه غزه را مورد توجه قرار دهد و به وظیفه خود در جلوگیری از تجاوزگری رژیم صهیونیستی عمل کند.

کد خبر 43359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز