خبر > نمی‌دانم مدرسه‌ای که می‌روید چه قدر از خانه‌تان دور است؟ شما هم در تکاپوی پیدا‌کردن سرویس مناسب هستید؟ مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسی‌رانی خبر داد که امسال خانواده‌ها امکان نظارت بر سرویس مدارس را دارند.

دوچرخه شماره ۹۳۹

به گزارش شهر نوشت، عليرضا قنادان، مديرعامل سازمان نظارت و مديريت بر تاکسي‌راني گفت: «سامانه‌اي در سازمان تاکسي‌راني راه‌اندازي شده است که شرکت‌هاي پيمانکاري سرويس مدارس از طريق دفاتر هماهنگي و امور اداري تاکسي‌راني ثبت مي‌شوند و تاکنون حدود 400 پيمانکار سرويس مدارس در اين سامانه ثبت نام کرده و به آموزش و پرورش معرفي شده‌اند.»

به گفته‌ي قنادان: «اطلاعات تمام راننده‌ها در اين سامانه به‌صورت پرونده‌ي الکترونيک ثبت و در اختيار تاکسي‌راني قرار دارد. هم‌چنين با اتصال به زيرساخت الکترونيک، سوء پيشينه‌ي راننده و معاينه‌ي فني خودروها وارد سامانه مي‌شود و امکان کنترل، هم از لحاظ امنيتي و ايمني و هم از نظر آلايندگي به‌صورت الکترونيک مهياست.

در صورتي‌ که مهلت معاينه‌ي فني خودرو به اتمام رسيده باشد يا موضوع خاصي درمورد صلاحيت راننده احراز شود، در سامانه رصد شده و اقدامات مقتضي انجام مي‌شود.»

مديرعامل سازمان تاکسي‌راني با بيان اين‌که امسال آموزش و پرورش به عنوان کارفرماي خدمات سرويس مدارس شناخته شده است گفت: «رانندگان در اين سامانه داراي پروفايل کاملي از اطلاعات شامل شماره‌ تلفن، آدرس، عدم اعتياد و سوء پيشينه و... هستند. آموزش و پرورش نيز صرفاً شرکت‌هايي را به رسميت مي‌شناسد که مجوز سازمان تاکسي‌راني را دارند. بنابراين تاکسي‌راني به‌عنوان يکي از اعضاي کارگروه ماده‌ي 18، وظيفه‌ي تشخيص صلاحيت و صدور مجوزها را برعهده دارد.»

او با اشاره به تصميم کارگروه ماده‌ي 18 سياست‌گذاري اجرايي سرويس مدارس شهر تهران، مبني بر حذف پرايد، عنوان کرد: «با توجه به شرايط موجود و وضعيتي که پرايد در حمل و نقل دارد، براي پروسه‌ي حذف پرايد، سه سال زمان تعيين شد؛ بر اساس آمار، يک‌سوم ناوگان حمل و نقل، پرايدهاي با عمر بالاي 10 سال بودند که مجوز سرويس مدارس را نگرفتند و از سامانه حذف شدند. بنابراين امسال پرايد بالاي 10سال عمر در ناوگان سرويس مدارس نداريم.»

از اواسط مرداد ماه داوطلبان سرويس مدرسه‌ها مي‌توانستند در دفاتر هماهنگي امور اداري تاکسي‌رانان براي اين‌كار ثبت‌نام كنند. شرايطي براي انتخاب رانندگان سرويس درنظر گرفته شده بود از جمله: دارا بودن حداقل 23سال ، عدم‌سوءپيشينه، دارابودن گواهي‌نامه‌ي معتبر، تأهل (به استثناي زنان سرپرست خانوار ) و... اما شرط مهم براي پذيرفته شدن در اين شغل، گذراندن دوره‌هاي آموزشي است. امسال هم رانندگان سرويس بايد چهار ساعت آموزش لازم را ببينند.


عكس : محمود اعتمادي

کد خبر 416178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha