پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

ویژه‌ی جام‌جهانی > عکاس‌ها متخصص ثبت لحظه‌ها هستند و جام‌جهانی هم که سرشار از لحظه‌های تاریخی و ماندگار است. هنوز هم حسی که عکس‌ها به ما می‌دهند با هیچ‌چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

دوچرخه شماره ۹۲۹

به همين مناسبت در اين مطلب، شما را به ميهماني چند لحظه‌ از لحظات ماندگار و مهم هفته‌ي نخست جام‌جهاني دعوت مي‌كنيم.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

عكس‌ها: سايت فيفا

 

بازي افتتاحيه‌ي جام‌جهاني بين تيم‌هاي روسيه و عربستان، اولين شگفتي جام بود. شكست سنگين پنج بر صفر براي عربستان از آن اتفاق‌هايي بود كه پيش‌بيني‌شان سخت است. اين پيروزي، دومين پيروزي با اختلاف پنج گل يا بيش‌تر در تاريخ افتتاحيه‌هاي جام‌جهاني بود.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

اولين رقابت نفس‌گير جام بين غول‌هاي فوتبال دنيا، بازي اسپانيا و پرتغال بود. «كريستيانو رونالدو» يك‌تنه در برابر اسپانيا ايستاد و سه گل به ثمر ساند. اين پنجاه و يكمين هت‌تريك او در بازي‌هاي باشگاهي و ملي و پنجاه و يكمين هت‌تريك تاريخ جام‌جهاني بود. او هم‌چنين عنوان مسن‌ترين بازيكن در تاريخ جام‌جهاني كه موفق هت‌تريك شده را كسب كرد.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

نتيجه‌ي بازي كسل‌كننده‌ي اروگوئه و مصر را «خوزه ماریا خیمنز» با گل زيبايش تعيين كرد تا تيم ملي مصر بدون «محمد صلاح» نتواند از سد تيم ملي اروگوئه بگذرد.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

20سال زمان بسيار زيادي است. زمان بسيار زيادي است كه منتظر بمانيم در جام‌جهاني پيروز شويم. اما اين اتفاق افتاد و با اين ضربه‌ي سرناخواسته‌ي «عزيز بوهدوز»، 80 ميليون ايراني به هوا پريدند و پس از 20 سال، يك پيروزي شيرين و ارزشمند را در گروه مرگ جام‌جهاني جشن گرفتند.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

فرار از تله‌ي آفسايد و پنجمين گل ملي «يوسُف يوراري‌پولسن»، بازيكن 24ساله‌ي تيم ملي دانمارك و مقاومت بي‌نظير «كسپر اشمايكل» دوازه‌بان دانمارك، پرويي‌ها را در نخستين بازي‌شان در جام‌جهاني 2018 ناكام گذاشت.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

انگار همين قوسي كه «آلكساندار كولاروف» به بدنش داده، به توپ هم وارد مي‌شود و ضربه‌ي قوسي زيباي او كه از زيباترين ضربه‌هاي آزاد اين دوره‌ي رقابت‌ها بود به كنج دروازه‌ي «كيلور ناواس»، دروازه‌بان كاستاريكا وارد مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

شكست مدافع عنوان قهرماني، در نخستين بازي در برابر مكزيك، از اتفاق‌هاي عجيب جام بود. حركت بي‌نظير «هيروينگ لوزانو» و گل زيبايش، آلماني‌ها را در نخستين گام ناكام گذاشت. اين اولين‌بار پس از جام‌جهاني 1982 است كه آلماني‌ها در بازي اولشان در جام‌جهاني شكست مي‌خورند.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

گل مواج و از راه دور «فيليپه كوتينيو» در بازي برزيل و سوئيس، بي‌ترديد از زيباترين و بهترين گل‌هاي اين دوره‌ي جام‌جهاني است و بايد ديد در پايان به‌عنوان بهترين گل جام‌جهاني 2018 انتخاب خواهد شد يا نه. البته تساوي برزيل و سوئيس هم از شگفتي‌هاي هفته‌ي اول بازي‌هاي جام‌جهاني است.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

هفته‌ي نخست جام به‌معناي واقعي براي «ليونل مسي»، ستاره‌ي تيم ملي آرژانتين هفته‌ي بدي بود و او نه در جريان بازي، نه از ضربه‌ي آزاد و نه از روي نقطه‌ي پنالتي موفق نشد براي تيم ملي كشورش در برابر غول‌هاي شكست‌ناپذير ايسلند گل بزند.

کد خبر 408908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha