همشهری آنلاین: در پایان مرحله گروهی جام جهانی ایران به عناوین بهترین خط دفاعی، بدترین تیم تهاجمی و نیز مقام هجدهم در بین تیم‌ها را کسب کرد.

ایران و اسپانیا

به گزارش ایسنا، فیفا پس از پایان مرحله گروهی جام‌جهانی 2018 روسیه، آمار و ارقام جدیدی از این رقابت‌ها منتشر کرد و برترین‌های هر بخش را معرفی کرده است. طبق این آمار پس از برگزاری 48 دیدار، 122 گل به ثمر رسیده تا میانگین 2.5 گل در هر بازی به ثبت برسد و شاهد یکی از پرگل‌ترین جام‌های جهانی باشیم. در پایان این مرحله تمامی تیم‌ها موفق به زدن حداقل دو گل شدند. همچنین تنها تیم‌های مصر و پاناما بدون گرفتن حتی یک امتیاز از جام‌جهانی خداحافظی کردند.

در بین این آمار و ارقام، عملکرد ایران هم مورد بررسی قرار گرفته است که تیم‌ملی در یکی از بخش‌ها هم بهترین عملکرد را داشته است. شاگردان کارلوس کی‌روش با عملکرد درخشانی که در فاز دفاعی داشتند، بهترین تیم دفاعی رقابت‌های جام‌جهانی تا پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها نام گرفتند. ملی‌پوشان ایران با انجام 149 عملکرد دفاعی شامل دفع توپ، تکل و مهار توپ توسط دروازه‌بان بهترین آمار را در بخش دفاعی در بین 32 تیم حاضر در جام‌جهانی به نام خود ثبت کردند.

البته آمار ایران در فاز تهاجمی چندان خوب نیست و ایران در عملکرد تهاجمی در بین 32 تیم حاضر در جام‌جهانی در رده 32 دوم قرار گرفته است.

در این آمار که آلمان، ناکام بزرگ جام‌جهانی روسیه با 252 اقدام تهاجمی در رده نخست قرار دارد، ایران با 42 اقدام تهاجمی شامل 21 بار اقدام به شوت‌زنی که تنها 4 شوت داخل چارچوب بود، پس از پاناما که 23 شوت (8 شوت داخل چارچوب) داشته است، در رده 32 و آخر "عملکرد تهاجمی" قرار گرفته است. نکته جالب درباره عملکرد تهاجمی تیم‌ها این است که ایران در جام‌جهانی دو گل به ثمر رساند که با تعداد گل زده آلمان که بهترین آمار را در این بخش دارد، برابر است.

در آمار فردی، هری کین (انگلیس) با پنج گل، آقای گل رقابت‌های جام‌جهانی است و پس از او لوکاکو (بلژیک) و رونالدو (پرتغال) با چهار گل قرار دارند. نکته جالب در مورد گلزنان جام‌جهانی روسیه، آمار بالای گلزنی آن‌ها نسبت به گلزنان جام‌های قبلی است. در جام‌جهانی 2014 برزیل، خامس رودریگز با 6 گل زده و در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی، دیگو فورلان و توماس مولر با پنج گل زده آقای گل شدند.

البته در بین بازیکنان حاضر در جام‌جهانی نیمار با 17 تلاش برای گل‌زنی بیشترین آمار را در این بخش داشته است. همچنین کریستین اریکسن (دانمارک) با 36 کیلومتر دوندگی، بالاترین میزان دوندگی و تونی کروس (آلمان) با 310 پاس، بیشترین تعداد پاس را داشتند.

در آمار دروازه‌بان‌ها هم گیلرمو اوچوا(مکزیک) با 17 مهار توپ (81 درصد موفق) بهترین آمار را در بین دروازه‌بانان دارد. در رده‌های بعدی کسپر اشمایکل(دانمارک) با 14 مهار توپ (93.3 درصد موفق) و جو هیون‌وو با 13 مهار توپ (81.2 درصد موفق) قرار دارند. همچنین علی‌رضا بیرانوند با 7 مهار توپ (77.8 درصد موفق) در بین دروازه‌بانان در رده شانزدهم قرار گرفت.

همچنين در پايان دور گروهی جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران در بین ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در رده هجدهم قرار گرفت.

در بین تیم‌های حذف شده جام جهانی فقط سنگال از ایران آمار بهتری دارد كه آن هم به دليل گل زده بیشتر است.

کد خبر 409277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha