دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

مسیحیان شهر تحت محاصره غزه امسال اولین کریسمس خود را تحت کنترل کامل حماس در این شهر در حالی گذراندند که به گفته خودشان شاهد هیچ‌گونه تبعیض یا سرکوبی از سوی حاکمان اسلامگرای شهر غزه نبودند.

مانوئل موسالم، رئیس جامعه کاتولیک‌های رومی شهر غزه در این باره به خبرنگاران گفته‌است: ما تحت حکومت حماس، آزادی کامل داشتیم و از سوی مسیحیان هیچ شکایتی مبنی بر تبعیض یا بدرفتاری در غزه دریافت نکرده‌ایم.

اکنون در غزه بیش از 3 هزار مسیحی در میان جمعیت 5/1 میلیون نفری این شهر زندگی می‌کنند. آنها امسال مراسم مفصلی به مناسبت کریسمس برگزار نکردند که دلیل آن نه سرکوب حماس، بلکه نشان دادن همبستگی با همشهریان خود در این شرایط دشوار محاصره بود.

مقامات حماس اعلام کرده‌بودند که می‌توانند امنیت چنین مراسمی را تأمین کنند. اما مسیحیان اصلا درخواست برگزاری چنین مراسمی را ارائه نکردند.

رئیس جامعه مسیحیان به خبرنگاران گفت که بسیاری از مسیحیان این شهر از نزدیک شرایط سخت و ناگوار زندگی اعراب فلسطینی در شهر غزه را شاهد هستند و به همین دلیل تمایلی به برگزاری مراسم جشن کریسمس ندارند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل و دیگر سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی می‌گویند که محاصره شهر غزه و تحریم اقتصادی غرب علیه حماس در این شهر، زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را با دشواری و فقر شدید روبه‌رو کرده‌است.

این سازمان‌ها هشدار داده‌اند که اگر اقتصاد غزه به همین صورت تحت محاصره پیش رود، این شهر شاهد فروپاشی خواهد شد.

Uruknet
27دسامبر2007

کد خبر 40578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز