در پی امضای 2 قرارداد مهم نفتی ایران با شرکت‌های چینی و مالزیایی، سومین قرارداد نیز که وعده آن را غلامحسین‌نوذری وزیر‌نفت داده بود در راه است.

منابع خبری هندی روز جمعه گذشته از تلاش 2 شرکت هندی برای تهیه مقدمات امضای قرارداد مهم نفتی با ایران خبر دادند.

به نوشته این منابع، مذاکرات میان طرفین برای توافق در زمینه توسعه میدان نفتی آزادگان و بهره برداری از مرحله 12 پارس جنوبی در جریان است.

به نوشته پایگاه خبری ان دی تی وی، قرار است تا هفته آینده مقامات 2شرکت نفتی هندی و شرکت ملی نفت ایران در این زمینه مذاکرات نهایی را انجام دهند.

شرکت‌های نفتی هندی او ان جی‌سی ویداش و هندوجا به این منظور هفته گذشته یک تفاهم نامه همکاری امضاء کردند تا امکان سرمایه‌گذاری در این طرح را با ادغام توانایی‌های خود کسب کنند.

براساس این تفاهم نامه، شرکت پیمانکاری مشترکی شکل خواهد گرفت که به این دو شرکت امکان اجرای طرح‌های توسعه نفت و گاز در ایران را خواهد داد.

پایگاه خبری نشریه اکونومیک تایمز نیز پیش از این نوشته بود: این 2شرکت با شرکت ایرانی نیکو از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت در مرحله 12 پارس جنوبی سرمایه‌گذاری مشترک خواهند کرد.

پیمانکاران هندی همچنین قرار است در توسعه میدان آزادگان ایران - بزرگترین میدان نفتی که در 30 سال اخیر کشف شده است-  مشارکت کنند. این میدان نفتی در 80 کیلومتری غرب اهواز قراردارد و ذخایر نفت آن 33 میلیارد بشکه برآورد شده است.

کد خبر 40381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز