گروه اقتصادی: قرارداد توسعه یک میدان نفتی میان ایران و ایتالیا به ارزش 107 میلیون دلار امضا شد.

این نخستین قرارداد توسعه از مجموعه  ۱۷بلوک اکتشاف و توسعه‌ای نفت و گاز کشور است که سال گذشته مزایده‌های آن در اتریش برگزار شده بود.

این قرارداد که برای انجام عملیات اکتشاف و توسعه نفت و گاز بلوک برون ساحلی دیر در خلیج فارس  نهایی شد، با امضای سیدمحمود محدث، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پیترو کاوانا، معاون مدیرعامل شرکت ادیسون بین‌الملل رسمیت یافت.

در این مراسم غلامحسین نوذری، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اومبرتو کوآدرینو، مدیرعامل شرکت ادیسون بین‌الملل و سفیر ایتالیا شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار همشهری، شرکت ادیسون بین‌الملل ایتالیا- پیمانکار طرح-  متعهد شده است ۷۵۰۰ کیلومتر از اطلاعات لرزه نگاری دو بعدی را مطالعه و یک حلقه چاه اکتشافی حفر کند و درصورت شواهد مثبت از وجود هیدروکربور در بلوک دیر عملیات تکمیلی لرزه‌نگاری 3 بعدی و حفر چاه اکتشافی دوم نیز پیش‌بینی شده است.

هزینه عملیات اکتشاف و مطالعات تکمیلی اعم از مطالعات ژئوفیزیک و حفاری چاه‌های اکتشافی این میدان ۱۰۷میلیون دلار برآورد شده و مدت زمان اجرای طرح 4 سال پیش‌بینی شده است که درصورت نیاز یک سال تمدید می‌شود.

وسعت بلوک دیر بیش از ۸۵۰۰کیلومتر مربع است و در این قرارداد پیمانکار متعهد شده است حداکثر استفاده از توان داخلی کشور را برای اجرای مؤثر طرح به عمل آورد.

کد خبر 41358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز