همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت پتروپارس از تشکیل کیمته ای به منظور تنوع بخشی و بررسی قراردادهای صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا غلامرضا منوچهری "دومین همایش چالش‌ها و فرصت‌های شرکت‌های ایرانی در قراردادهای نفت و گاز" را زمینه‌ای برای تعامل بیشتر شرکت‌های خصوصی و دولتی ارزیابی کرد و افزود: بررسی موانع شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های کلان و خصوصی‌سازی، نحوه تعامل بخش دولتی با شرکت‌های خصوصی، فرآیند خصوصی‌سازی و امکاناتی که می‌تواند پیاده‌سازی اصل 44 را با منطق و آسیب کمتری رو به رو کند، برخی از محورهای بحث شده در این همایش بود.

منوچهری افزود: قرار است دیدگاه‌های مطرح شده در این همایش جمع‌بندی و در قالب پکیج به دولت و مجلس ارائه شود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس تصریح کرد: پیش بینی می شود خلاصه‌ای از مطالب مطرح شده در این همایش به مقام معظم رهبری و برخی دیگر از مراجع مربوط ارائه شود و سعی می‌کنیم با دبیرخانه فعال و دائمی، این موضوع را دنبال کنیم.

منوچهری به خصوصی‌سازی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: به منظور خصوصی‌سازی در صنعت نفت باید فعالیت‌ها در بخش نفت و گاز تنوع یابد و از سوی دیگر، فرصت‌های موجود در دو بخش یاد شده را به بخش خصوصی بشناسانیم.

وی با اشاره به این که بخش خصوصی از مجموعه فعالیت‌ها و فرصت‌های صنعت نفت، اطلاعات کافی ندارد، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی کمک می‌کند تا شاخص‌ها و امکانات بخش نفت و گاز را به عموم مردم و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این صنعت بشناسانیم.

دومین همایش چالش ها و فرصت‌های شرکت‌های ایرانی در قراردادهای نفت و گاز روزهای 22 و 23 دی ماه سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

قراردادهای نفت و گاز و شرکت های ایرانی، صدور خدمات فنی و مهندسی و انتقال تکنولوژی و همکاری های بین المللی، حرکت به سمت شرکت های توسعه ای عملیاتی و ایجاد زنجیره ارزش، بررسی موانع شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های کلان و خصوصی سازی، چالش های ملی سیاست های بانکی و بیمه ای و تحریم های اقتصادی از جمله محورهای بحث شده در این همایش بود.

کد خبر 41804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز