همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه پنجم دی ماه1386 اظهارات دیوید میلی بند وزیر خارجه انگلیس را لفاظی بی پایه و اساس و مغایر با واقعیت های موجود و عینی دانست.

به گزارش سایت اینترنتی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ،سید محمد علی حسینی، در واکنش به مقاله منتشرشده از وزیر خارجه انگلیس دربرخی از رسانه های داخلی آن کشور و منطقه،افزود: برخی عناصر تندرو در دولت انگلیس تعهد خود نسبت به نهادها و سازمان های بین المللی را فراموش کرده و بانادیده انگاشتن حقایق و تشکیک درنتیجه تحقیقات و گزارش های آنها، سعی دارند تا به اقدامات غیر قانونی و تندروانه خود مشروعیت بخشند.

حسینی بااعلام اینکه نگارش مقاله غیرواقع بینانه آقای دیوید میلی بند باهدف ایراد اتهامات ساختگی علیه کشورمان و تضعیف سازمانهای بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفته است، دولت انگلیس را به پیروی از قواعد و مقررات بین المللی ،اتخاذ خط مشی منطقی، خودداری از تضعیف سازمان ها و نهادهای بین المللی، عدم دخالت در امور سایر کشورها و رجوع به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و شخص آقای البرادعی دعوت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: این قبیل تفکرات و نگرش ها به موضوعات جهانی، ریشه در تفکرات استعماری دارد و ایشان ظاهرا فراموش کرده که دوران امپراطوری بریتانیای کبیر به سر آمده است.

حسینی درادامه دولت انگلیس را به واقع بینی و پرهیز از تندروی و دوری از سیاست های تفرقه افکنانه دعوت کرد و با اشاره به رویکرد مثبت جامعه جهانی به موضوع هسته ای ایران و تایید مجدد عدم انحراف آن، از وزیر خارجه انگلیس خواست تا خود و دولت متبوع خویش را در مقابل خواست و اراده جامعه جهانی قرار ندهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: اینگونه رفتارها در راستای سیاست های شکست خورده آن کشور در خاورمیانه و بویژه افغانستان و عراق بوده و نتیجه ای جز انزوای بیشتر انگلیس در برنخواهد داشت.

کد خبر 40196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز