گروه حوادث: در نخستین ماه‌های سال 81، کارآگاهان پلیس پایتخت درجریان سرقت میلیونی 6 مرد مسلح از یک شعبه بانک صادرات در تهران قرار گرفتند.

با گزارش این سرقت، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان آغاز شد اما تا 14آذرماه امسال که زن جوانی با یکی از چک‌های مسروقه اقدام به خرید برنج از یک برنج فروشی در تهران کرد، هیچ سرنخی از سارقان به دست نیامد.

در حالی که صاحب برنج فروشی با زیرکی شماره پلاک خودروی زن جوان را یادداشت کرده بود، مأموران با ردگیری این سرنخ، به خانه زن جوان رسیدند و هنگامی که دریافتند وی خواهر یک سارق حرفه‌ای از طایفه فیوج است، دریافتند که برادر وی سرکرده باند سرقت از بانک بوده است.

با این اطلاعات، مرد سارق دستگیر شد و در بازجویی‌ از وی و اعضای باندش مشخص شد  آنها از مدتی قبل به اتهام سرقت‌های میلیونی با شگرد مأمورنمایی و نیز درگیری مسلحانه با تبهکاران دیگری از طایفه‌ فیوج تحت تعقیب پلیس ایران قرار داشته‌اند.

ما ماجرا به همین جا ختم نشد و  ادامه بررسی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس نشان داد که این مرد مخوف در پرونده  الماس‌های قلابی در کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز دست داشته است.

سرهنگ فرج‌زاده معاون پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت:  این متهم 38ساله به همراه چند عضوخانواده‌اش از مدتی قبل با گذرنامه‌های جعلی و واقعی به کشورهای آسیای جنوب شرقی مسافرت کرده و در آنجا به بهانه فروش الماس‌های گران‌قیمت با تاجران خارجی وارد معامله می‌شدند ولی با دادن الماس‌های قلابی، آنها را سرکیسه می‌کردند.

معاون پلیس آگاهی پایتخت درباره شیوه سرقت‌ها گفت: شگرد متهمان به این صورت بود که آنها ابتدا یک قطعه الماس واقعی را که بین 200 تا 400 میلیون تومان قیمت داشت، به خریداران خارجی نشان داده و قرار معامله می‌گذاشتند اما سر قرار در یک چشم برهم زدن، الماس واقعی را با الماس قلابی‌ای که همراه داشتند عوض می‌کردند.

قاضی قریشی‌زاده- دادیار شعبه6 دادسرای جنایی تهران با دستور انتشار عکس بدون پوشش متهم مامورنما از شاکیان خواست وی را شناسایی کنند

کد خبر 40146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز