گروه سیاسی: به‌نظر می‌رسد سلسله واکنش‌های نمایندگان به صحبت‌های رئیس‌جمهوری مبنی بر متوجه ساختن برخی از مسئولیت‌ها به سمت مجلس پایانی ندارد

چه بسا اینکه در چند روز اخیر شایعاتی نیز در باب فرا خواندن محموداحمدی‌نژاد برای پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان شنیده می‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در واکنش به این شایعات گفت: بنده نیز موضوع فراخوانی رئیس‌جمهوری به مجلس برای پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان را شنیده‌ام اما مطالبی که در این زمینه مطرح شده،  ظرفیت احضار احمدی‌نژاد به مجلس را ندارد.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب، اظهار داشت: ما از این جهت خوشحالیم که افرادی که در گذشته هاله‌ای از تقدس دور رئیس‌جمهوری می‌کشیدند، امروز طرح سؤال از احمدی‌نژاد را مطرح می‌کنند.

وی ضمن تأکید بر حقوق قانونی نمایندگان برای فراخوانی رئیس‌جمهوری به مجلس،  خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای این موضوع را مطرح می‌کنند، افتخاری است که برای مجلس هفتم باقی خواهد ماند.

کوهکن همچنین با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم، گفت: اجازه دهیم بابی را که رئیس‌جمهوری در بیان مشکلات اقتصادی و وجود برخی تبلیغات روانی در بحث تورم باز کرد، همچنان باقی بماند و آن را قبول کنیم.

ادامه فعالیت شورای‌های عالی

در حالی که هجدهم تیرماه سال جاری دولت تصمیم به ادغام شوراهای عالی کشور کرده بود اما مجلس در قالب طرحی 2 فوریتی درباره ادامه فعالیت تعدادی از شوراهای عالی تصمیم‌گیری می‌کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اعلام این خبر گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را با قید 2 فوریت به مجلس ارائه کردند که درصورت تصویب نهایی آن تعدادی از شوراهای عالی کشور ابقاء یا ادغام یا اصلاح می‌شوند.

کد خبر 40058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز