گروه سیاسی: در حالی که آن بخش از سخنان رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی اش که مسئولیت برخی مشکلات داخلی را متوجه مجلس ساخته بود موضوع انتقاد بسیاری از نمایندگان واقع شد اما برخلاف جریان غالب، نایب رئیس مجلس کوشید از حجم انتقادات نمایندگان بکاهد؛

به ویژه آنکه وی با تشکر از رئیس‌جمهوری به خاطر پذیرش برخی اشتباهات، گزارش وی را دارای نکات مثبت و روشنگر دانست و گفت: مجلس این حرکت را به فال نیک می‌گیرد و آمادگی دارد هر لایحه ضد تورمی را تصویب کند.

با وجود این،  محمد رضا باهنر که ریاست جلسه علنی دیروز مجلس را به عهده داشت در نطق خود، گذری انتقادی هم به سیاست‌های دولت زد و با اشاره به سفرهای استانی احمدی‌نژاد تصریح کرد: رئیس‌جمهوری در سفر به استان‌های محروم اعلام می‌کنند که بودجه عمرانی 2برابر می‌شود، سقف ندارد یا افزایش می‌یابد، بسیار خوب است، اما ما خواهش می‌کنیم که این کارها را با هم انجام دهیم؛ لایحه بودجه را به مجلس آوریم، بحث و بررسی کنیم، با حضور کارشناسان دولت و مجلس با هم تفاهم می‌کنیم؛ هر مقدار که توانستیم بودجه‌های عمرانی کشور را اضافه می‌کنیم و بر اساس آن تصمیم می‌گیریم، جلو می‌رویم و کار را دنبال می‌کنیم.

وی در بخش‌های دیگری از نطق خود اظهار داشت: اولین و شاید مهم‌ترین نکته قابل توجه این مصاحبه،  پذیرش برخی از اشتباهات اعضای هیات دولت بود.

اعتراض نمایندگان

بلافاصله پس از پایان سخنان باهنر بود که عده‌ای از نمایندگان در تذکراتی به نایب رئیس مجلس خواستار دفاع وی از جایگاه مجلس شدند.

اسماعیل گرامی مقدم، نماینده بجنورد در تذکری آیین نامه‌ای خطاب به باهنر گفت: رئیس‌جمهوری در مصاحبه تلویزیونی یکشنبه شب در 2 مرحله مجلس را مورد خطاب قرار داده بود که شما به جای دفاع از اقتدار و جایگاه و مصوبات مجلس، از وی دفاع و تشکر کردید.

محمد خوش چهره، نماینده مردم تهران هم در انتقاد به سخنان باهنر در تذکری شفاهی با بیان این‌که برای بزرگنمایی نشدن اشتباه یک قوه، باید عقلایی رفتار کرد، افزود: متأسفانه از دیروز در محافل دانشگاهی مخاطب قرار گرفته‌ایم که آیا مجلس در رأس امور، در خطاهای اقتصادی هم رأس امور است؟

این در حالی است که در حاشیه جلسه علنی مجلس نمایندگان دیگری نیز به صحبت‌های رئیس‌جمهوری و متهم کردن مجلس انتقاداتی داشتند.

کد خبر 39539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز