گروه سیاسی: رویه انتقادی مجلس در روزهای پایانی خود به‌نظر می‌رسد در حال شدت گرفتن باشد.

روز یکشنبه دوم دی، مجلس روز پر انتقادی را پشت سر گذاشت. از افت آرا که این روزها به جزء لاینفک جلسات مجلس تبدیل شده گرفته تا ادامه اظهار نظرها درباره گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری و نامه جمعی از نمایندگان به وزیر کشور، محور انتقادات نمایندگان را تشکیل می‌داد.

تفسیر انتخاباتی عزل و نصب‌ها

اما کاظم جلالی از تهیه نامه‌ای خبر داد که قرار است اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره متوقف کردن عزل و نصب فرمانداران به وزیر کشور بنویسند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نامه اعضای این کمیسیون به وزیر کشور به همشهری گفت: زمانی که رسما کشور وارد فضای انتخاباتی می‌شود عزل و نصب‌ها در سطح عالی‌ترین مقامات اجرایی شهرستان تفسیر و توجیه انتخاباتی پیدا می‌کند و لذا ضروری است که موضوع این نامه به یک حکم تبدیل شود و در آستانه انتخابات از عزل و نصب مقامات جلوگیری شود.

حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود: علاوه بر این اعضای هیات اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها از میان معتمدین محل باید برگزیده شوند که اگر فرمانداری در بحبوحه انتخابات عوض شد فرماندار جدید هیچ شناختی نسبت به معتمدین نخواهد داشت و عملا این فرماندار مدیریت انتخابات را از دست خواهد داد.

چاره‌ای برای افت آرا

نماینده تهران در تذکری آیین نامه‌ای نسبت به شرکت نکردن تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در رأی گیری‌ها و افت آرا انتقاد کرد.

به گزارش مهر، غلامرضا مصباحی مقدم در جلسه علنی خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: بنده مکررا نسبت به افت آرا در رأی گیری‌ها اشاره کردم.

روزهای سخت تورم

نایب رئیس اول مجلس که صحبت هایش درباره گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد مورد انتقاد برخی از نمایندگان قرار گرفته بود، در مخالفت با طرح جمعی از نمایندگان برای برداشت از حساب ذخیره ارزی برای تقویت بخش فرهنگ کشور گفت: امروز تورم چیزی نیست که بتوان آن را پنهان  یا درباره آن فرافکنی کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر افزود: تورم یک واقعیت است و اگر فکر اساسی برای آن نشود در دو سه ماه آینده روزهای سخت تری را مشاهده خواهیم کرد.

نقصی که به پای مجلس نوشته شد

نماینده مردم ساوه نیز گفت: اینکه عدم کارآمدی برخی مدیران دولتی را به پای مجلس می‌نویسند دور از انصاف است.

حسین اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه سخنی از سر دردمندی به محضر ریاست‌جمهوری بیان می‌کنم خطاب به محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: همه مردم می‌دانند این مجلس در زمان  دولت پیشین هم کار کرده و کارنامه روشنی دارد، عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی‌های کمرشکن و مشکلات جدی مردم در مورد بنزین هیچ ربطی به مجلس ندارد.

احضار به خاطر انجام وظیفه

اما سعید ابوطالب، نماینده تهران نیز با بیان اینکه احضاریه‌هایی را به خاطر انتقادات خود دریافت داشته است گفت: هیچ کس حق ندارد نمایندگان را به‌دلیل انجام وظایف نمایندگی احضار کند و هیات رئیسه مجلس نیز نباید چنین احضاریه‌هایی را به نماینده تحویل دهد.

زائران سرگردان

سخنگوی فراکسیون وفاق و کارآمدی نیز  با انتقاد از اینکه بیش از هزار زائر ایرانی پس از چند روز سرگردانی و در وضعیت بسیار نامناسب در مبادی مرزی عراق مجبور به انصراف از زیارت عتبات عالیات شدند، گفت: سرگردانی چند روزه زائران ایرانی در مبادی مرزهای عراق باید با جدیت رسیدگی و از تکرار آن پیشگیری شود.

 به گزارش فارس، رضا طلایی‌نیک افزود: برخی نارسایی‌ها و ناهماهنگی‌ها در سال‌های اخیر موجب نارضایتی و مشکلات متعدد اداری، معیشتی، امنیتی و خدماتی برای زائران ایرانی در سفر به عراق شده است.

توکلی: هنوز تصمیمی نگرفته‌ام

به گزارش فارس، احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سؤال که شنیده شده شما اعلام کردید  در انتخابات آینده مجلس شرکت نمی‌کنید، گفت: اینجانب هنوز برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تصمیمی نگرفته‌ام.

کد خبر 39963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز