جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ارکستر سمفونیک تهران در بیست سومین جشنواره بین‌‌المللی موسیقی فجر آثار سمفونیک کامکارها را اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، هوشنگ کامکار،  آهنگساز، در خصوص این آثار گفت: من از ماه‌ها پیش تصمیم گرفته بودم کاری را به مناسبت سال مولانا بر اساس اشعار مولانا بسازم و از آنجایی که تا به حال کسی روی اشعار عرفانه و عاشقانه مولانا کاری نکرده من اثر را بر اساس این اشعار با عنوان منظومه سمفونیک مولوی ساخته‌ام.
وی افزود: این اثر منظومه منتخب سازمان یافته از اشعار مولاناست؛ به‌طوری که اکثر شاه بیت‌های مولانا را داخل یک غزل گنجانده‌ام که جریانی را در خصوص عشق و عرفان بیان می‌کند،  همچنین ملودی‌ها به‌طوری در هم دوران می‌یابند که حالت سماع را به وسیله چرخش ملودی‌ها و ریتم‌های اشعار نشان می‌دهند.
این آهنگساز بیان داشت: این اثر را به همراه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ارسلام کامکار 5 و 6 دی ماه در بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کنیم.
همچنین در بخش اول کنسرت کنسرتو کمانچه اثر اردشیر و ارسلان کامکار و سوئیت‌ سمفونی « افسانه سرزمین پدری» کاری از ارسلان کامکار را اجرا خواهیم کرد.
هوشنگ کامکار ادامه داد: از آنجایی که در این اجرا آثار سمفونیک خانوادگی خودمان را اجرا می‌کنیم اسم کنسرت آثار سمفونیک کامکارهاست.
وی در خصوص خواننده ارکستر سمفونیک در این اجرا گفت: علیرضا قربانی در این کنسرت ارکستر را همراهی خواهد کرد و تاکنون نیز تمرینات بسیاری انجام شده و فکر می‌کنم با توانایی‌هایی که وی دارد به خوبی از عهده کار برآید.
سرپرست گروه کامکارها در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: مسئولان برگزاری باید برنامه‌ریزی گروه‌های خارجی و داخلی را زودتر انجام دهند،  چرا که گروه‌های خوب از قبل برنامه‌هایشان برای اجراهای مختلف پر است و این باعث می‌شود که نتوانند به درخواست برگزارکنندگان در جشنواره پاسخ مثبت دهند. هر چند که فکر نمی‌کنم بودجه زیادی در اختیار جشنواره قرار داده باشند که آنها نیز بتوانند گروه‌های معتبر را انتخاب کنند.
وی افزود: امسال گروه‌های جوانی شرکت کرده‌اند که باید به واسطه حضورشان در جشنواره جایگاه خود را مطرح کنند. هوشنگ کامکار در خاتمه خاطر نشان کرد به‌طور کلی برگزاری جشنواره موسیقی مثبت است. اما باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آن صورت بگیرد تا هر ساله عده مشخصی در آن شرکت نکنند،  بلکه گروه‌های جدید از داخل و خارج حضور یابند.
همچنین 2 گروه پاپ بانوان هم  امسال در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در کنار 8 گروه پاپ آقایان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در حالی که پیش از این قرار بود در جشنواره موسیقی کاری از بانوان ارائه نشود.
به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی،  ارکیده حاجی وندی سرپرست گروه بانوان پاپ ارکیده گفت: امسال گروه ما در کنار یک گروه دیگر بانوان در بخش رقابتی جشنواره اجرا خواهند داشت و این برای اولین بار است که 2 گروه پاپ بانوان در کنار پاپ آقایان به رقابت با هم می‌پردازند.
وی با اشاره به رقابتی بودن جشنواره امسال افزود: این اتفاق بسیار خجسته‌ای است چرا که انگیزه خوبی برای گروه‌ها در سال‌های بعد ایجاد خواهد کرد.
بیست و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از تاریخ 30 آذر لغایت 8 دی ماه در 9 سالن شهر تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر 38529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز