جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب جمعه این هفته تهران با تاکید براینکه دشمن قصد دارد ازشکاف‌های میان امت اسلام استفاده کند، خواستار رفع زمینه‌های جدایی و تفرقه در ایران جهان اسلام شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم ‌نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان یک سناتور آمریکایی درخصوص استفاده از شکاف ها و تفرقه‌هایی که به وجود می‌آید، افزود:این نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید اگر رییس جمهوری شوم از شکاف‌هایی که در جامعه ایران و ملت مسلمان وجود دارد،استفاده می‌کنم و راه مقابله با ایران را تفرقه عنوان می‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران گفت:در رسوایی جدید آمریکا و افشا شدن دروغ دولتمردان این کشور در فضاسازی علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران دستی مشهود است که آن دست خداست.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به تبلیغات و شگردها و تهدیدهای آمریکا علیه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: سنت الهی این است که به باطل اجازه می‌دهد،فریاد بزند و امتحان خود را بدهد اما به یک‌باره حق را بر سر باطل می‌کوبد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: چند سال است دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شعارهایی را مطرح می‌کند که امروز دروغ بودن همه آنها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان سناتور آمریکایی خطاب به بوش درباره تهدید ایران به حمله نظامی، گفت: این سناتور آمریکایی خطاب به بوش می گوید شما ایران را نشناختید که او را به حمله نظامی تهدید می‌کنید.

خطیب جمعه این هفته تهران افزود: به گفته این سناتور مقامات آمریکا دل خود را خوش کرده‌اند که به مراکز هسته‌ای ایران حمله می‌کنند اما نمی توانند واقعیت‌ها را در نظر بگیرید.

آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: این سناتور آمریکایی می‌گوید،ارتش آمریکا امروز پراکنده شده و بخشی از آن در عراق و بخشی در افغانستان است و با کشوری روبرو است که نیروی مسلح آن ازقدرتی بالا برخوردار است. اگر آمریکا حتی بتواند تاسیسات قوی راداری آنان را نابود کند، در نهایت با ارتش و سپاه مقاوم ایران مواجه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: به تعبیر این سناتور آمریکایی، ‪ ۷۰‬میلیون ایرانی نسبت به نظام ایران متعصب و وفادار هستند که همه آنها ریشه در مساله ولایت دارد.

آیت الله امامی کاشانی ولایت فقیه را عامل اصلی اقتدار ملت و کشور دانست و گفت: امروز از دل دشمن نسبت به نقش و تاثیر ولایت فقیه احساس خطر می کنند.

وی با اشاره به بخش‌های دیگری از سخنان این سناتور آمریکایی، گفت: او می گوید حزب الله لبنان که یک گروه در لبنان است در برابر ارتش اسرائیل که از آن به قدرت یاد می‌کردید، مقاومت کرد، حالا شما چگونه می‌توانید با ‪ ۷۰‬میلیون نفر در ایران روبرو شوید؟
خطیب جمعه‌تهران خاطرنشان کرد: این سناتور می‌گوید حمله‌به مراکزهسته‌ای ایران مصیبتی بزرگ برای آمریکا به بار می‌آورد. آمریکا با برنامه وارد این جنگ می‌شود اما با مصیبتی روبرو خواهدشد. اگر دولت آمریکا چنین فکری را داشته باشد تمام حقوقدانان آمریکا بوش را به دادگاه می‌کشانند.

وی در ادامه با تقدیر از رییس قوه قضاییه برای برگزاری اجلاس روسای قوه قضاییه کشورهای اسلامی، برگزاری این اجلاس را حرکتی ارزشمند دانست که باید تداوم یابد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در این اجلاس، گفت: نکته مهمی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند حقوق اسلامی است.

وی‌پیشرفته‌ترین قوانین حقوقی غرب را قابل مقایسه باحقوق مترقی‌اسلام ندانست و گفت: در دنیای سیاست غرب حقوق مطرح نیست، غربی‌ها حقوقی برای بشر قائل نیستند.

امام جمعه موقت تهران درخطبه اول نماز نیز گفت: وقوع ولادت ابراهیم خلیل و عیسی ابن مریم در ‪ ۲۵‬ذیقعده " دحوالارض " به شکل تصادفی نیست ، بلکه منظور هماهنگی میان همه ادیان الهی برای رستگاری و پرهیزگاری است .

آیت الله امامی کاشانی اظهارداشت: منظور از " دحوالارض " پهن شدن بی حساب زمین نیست ، بلکه گسترش زمین از کعبه شروع می‌شود و مفهوم آن اینکه اساس خانه خدا است .

خطیب جمعه تهران افزود: دعاها و ادعیه زیادی برای شب ‪ ۲۵‬ذیقعده و روز آن نقل شده از جمله اینکه روزه آن برابربا ‪ ۶۰‬ماه روزه‌داری محسوب می‌شود و اینها حاکی از اهمیت و بزرگداشت این روز است .

امامی کاشانی با تاکید براینکه زمین و نعمات آن امانت خدا برای انسان است ،گفت : باید به شیوه درست از زمین بهره‌برداری کنیم و خودخواهی‌های مابا اساس خلقت در تضاد است .

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: عقلانیت انسان گواه بر تسلیم بودن در برابر خدا دارد و تخطی از آن به معنای از بین بردن نعمت‌های الهی است.

وی خاطرنشان ساخت : دروغ ، خیانت و کلاهبرداری ناشی از ناکامی دنیا و راستگویی و پرهیزاز گناه که نور می‌آورد نشان از بندگی خدا دارد .

امامی کاشانی گفت : جهنم همه‌اش تاریکی و ظلمت است و بهشت روشنایی و روز است و هر عمل زشت ، کفر و گناه حاصلش تاریکی و جهنم است ، درحالی که راستی و عمل نیکو پاداش نور دارد.

کد خبر 38494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز