همشهری آنلاین: آیت‌الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران، تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری و لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را دو اقدام مهم مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر دانست که انقلاب اداری و اقتصادی در کشور پدید خواهد آورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولاتی که اجرای این دو قانون می‌تواند در کشور ایجاد کند بر ضرورت توجه و اجرای آن تأکید کرد.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران اظهار داشت: برگزاری این اجلاس با وجود تلاش دشمنان برای برگزار نشدن آن و ایجاد اخلال و جنگ روانی در این باره، ‌موفقیتی بزرگ برای ایران محسوب می‌شود و آنان با وجود همه تلاش‌ها نتوانستند به اهداف خود در انزوای ایران دست یابند.

وی افزود: حضور عالی‌ترین مقام روسیه در تهران بسیار مهم است.

امام جمعه موقت تهران دیدار 70 دقیقه ای پوتین با مقام معظم رهبری را بسیار جالب توصیف کرد و گفت: در این دیدار پوتین از نزدیک و به طور مستقیم با شخص مقام معظم رهبری و ولایت فقیه آشنا و از این دیدار بسیار خرسند شد.

امام جمعه موقت تهران سپس با بیان اینکه موضوع استعفای دبیر شورای عالی امنیت ملی نباید اینقدر بزرگ و در رسانه ها اینگونه مطرح شود گفت: لاریجانی فردی بسیار خوب و موفق است، در هر جا کار کرده موفق عمل کرده‌است و در پست دبیری شورای‌عالی امنیت ملی نیز موفق بوده است اما ممکن است افرادی که یک مقصد داشته باشند تفاوت دیدگاه هایی هم با یکدیگر داشته باشند.

آیت‌الله جنتی این اختلاف نظرها را طبیعی دانست و گفت: این مسائل برخی اوقات حل و فصل می شود و برخی اوقات مشکل می شود که ایشان چند بار استعفا دادند و این بار با استعفای وی موافقت شد.

وی افزود: مردی جایگزین ایشان شد که توانا و باهوش است و چیزی از آقای لاریجانی کم ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آقای لاریجانی و احمدی‌نژاد هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند به نشست اخیر لاریجانی و جلیلی با خاویار سولانا اشاره کرد و گفت:آقای لاریجانی در این نشست به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در صدر هیئت بود و سولانا هم اعلام کرد که برای آنها تفاوت افراد مهم نیست و فقط مذاکره برای آنها اهمیت دارد.

وی با اشاره به برخی اظهارات در رسانه‌ها گفت: آنها باید به این موضوع توجه داشته باشند که اذهان مردم را با اظهارات و تحلیل‌های نادرست نباید مخدوش کنند.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران تلاش آمریکا را برای تجزیه عراق یکی دیگر از توطئه های آمریکا در عراق خواند و گفت: آمریکا حق ندارد درباره مردم عراق تصمیم بگیرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ضد مردم فلسطین، اظهار داشت: مادامی که مردم فلسطین طرح صلحی را نپذیرند آن طرح نمی‌تواند اجرا و موفق شود.

دبیر شورای نگهبان سپس با اشاره به مناسبتهای پیش رو ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه حاج سید مصطفی خمینی بر ضرورت گرامی داشت هرچه با شکوه‌تر روز دانش‌آموز و سالروز شهادت نوجوان شهید بسیجی محمد حسین فهمیده و نیز روز دانشجو تأکید کرد.

آیت‌الله جنتی همچنین در خطبه اول نماز به تحلیل علت مهاجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه با وجود علاقه ایشان به خانه کعبه و موطن خود، پرداخت.

آیت‌الله جنتی گفت: هنگامی که مشرکان همه چیز از جمله اقتصاد خود را به لحاظ حمایت اسلام از محرومان و ظلم های اقتصادی و رباخواری و مقابله با ثروت های نامشروع و نیز موقعیت اجتماعی خود را با ارتقا جایگاه مستضعفان، در خطر دیدند به مقابله با پیامبر برخاستند.

دبیر شورای نگهبان اختلاف میان دیدگاه‌های مختلف در خانواده‌ها و اقوام را در زمان پیامبر(ص) را یکی از علت‌های به خطر افتادن موقعیت مشرکان خواند و افزود: افرادی در خانواده‌ها به طرفداری از پیامبر پرداختند و دیدگاه متعالی پیامبر را بر هر دیدگاه دیگر رایج و دیدگاه‌های مرسوم ترجیح دادند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران، مقابله مشرکان از طریق شکنجه پیامبر(ص) و طرفداران ایشان را رویکرد آنان برای مقابله با پیامبر گرامی اسلام و دیدگاه مترقی ایشان توصیف کرد و به تشریح اقدامات ناشایست مشرکان بر ضد پیامبر و اصحاب ایشان پرداخت.

آیت‌الله جنتی ایجاد جنگ روانی و زدن تهمت‌های ناروا به پیامبر را یکی دیگر از اقدامات مشرکان بر ضد پیامبر اسلام (ص) برشمرد.

کد خبر 34942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز