جمعه ۲۰ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله محمد امامی کاشانی در نماز جمعه تهران گفت: دشمنان انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای علیه ایران کرده‌اند وگرنه خود می‌دانند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

خطیب نمازجمعه تهران در خطبه دوم، در جمع گروه‌های کثیری از روزه‌داران در محل دانشگاه تهران تاکید کرد: آنها می‌گویند ایران نباید به نقطه‌های علمی دست یابد و در حقیقت نمی‌خواهند دانشگاههای ما شخصیت علمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و آمریکا تروریست و عامل ایجاد هرج و مرج هستند، افزود: خودشان مبتکر هر فسادی هستند، اما تلاش می‌کنند تا با تبلیغات کذب علیه ایران، کشور را زمین گیر کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در عین حال تاکید کرد: ملت ایران به همراه رهبر خود به نقطه تعالی خواهند رسید.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به مناسبت بازگشایی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی اظهارداشت: دشمنان اسلام با آگاهی از جایگاه جوانان ایرانی و ایدئولوژی اسلامی این کشور را رها نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که اگر این کار را بکنند تمدن اسلامی را به دست می‌آوریم.

وی با اشاره به اثرگذار بودن نیروی جوان در سرنوشت هرجامعه‌ای گفت: سرنوشت کشور به تفکر نسل جوان بستگی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران بااشاره به اینکه تمدن اسلامی را که پیشتر توسط ائمه به وجود آمده بود پیش از انقلاب اسلامی از کشور گرفته بودند، افزود: انقلاب اسلامی مسیر را عوض کرد و راه را برای تمدن اسلامی گشود.

به گفته وی، دانشگاهیان باید مسئولیت تمدن اسلامی را به دوش بکشند و کشور را در پیشبرد اهدافش یاری کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره براینکه علاوه برمقام معظم رهبری، سایر مسئولان برای دانشگاه‌ها ارزش بسیاری قائل هستند، افزود: میدان علم و اخلاق باز است و زمینه رسیدن به هر کمالی فراهم است.

وی گفت: در حالی که در گذشته و در موقعیت‌های سخت بسیاری از بزرگان علم و ادب همچون ابوعلی سینا و فارابی به کمال رسیدند در زمان کنونی که فضا برای تکامل فراهم است رسیدن به نقطه اوج بسیار مهیاتر است.

خطیب نماز جمعه تهران از دوران جوانی به عنوان فرصتی مغتنم نام برد و گفت: این فرصت‌های دامنه‌دار را نباید صرف انجام برخی اعمال نادرست و باطل کنید.

وی با بیان اینکه جوانان ایران بسیار ارزشمند هستند، افزود: اما کمند دشمن قوی است و از هرطریقی تلاش می‌کند تا نسل جوان را دچار انحطاط کند.

آیت‌الله‌امامی کاشانی از جوانان خواست با تاسی به خطبه ‪ ۱۹۶‬نهج‌البلاغه به تکامل خود بپردازند ،زیرا که تمام شرایط برای تکامل موجود است و بخشی از مسائل مربوط به فروع است که نظام در پی رفع آنهاست.

وی سپس زکات فطره را ‪ ۱۰‬هزار ریال برای هرنفر دانست و گفت: با توجه به مستحب بودن قوت غالب خانواده به کسانی که از قوت برنج استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود تا فطریه خود را برآن مبنا پرداخت کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین همه روزه‌داران را به حضور گسترده در مراسم نماز عید فطر در روز شنبه اول شوال دعوت کرد.

کد خبر 33774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز