همشهری آنلاین: آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: ما به همه دنیا اعلام می‌کنیم در بحث هسته‌ای، رهبر، ملت و همه‌مسئولان، هم‌عقیده هستند.

به گزارش ایرنا، وی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به گزارش اخیر محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، افزود : این گزارش حقانیت فعالیت‌های شفاف، قانونی و صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را برای همگان افشا کرد.

امام جمعه موقت تهران، تاکیدکرد : شفاف‌ترین نقطه گزارش البرادعی این است که رسما اعلام شد در تحقیقات و بررسی‌های آژانس نشانی از این که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود به دنبال مقاصد نظامی و تولید سلاح- های کشتار جمعی است، به دست نیامده است.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود این پیروزی را به ملت ایران تبریک گفت وتصریح کرد این پیروزی به راحتی به دست نیامده است و از بسیاری گردنه‌ها با درایت رهبری و ایستادگی مسوولان و مردم عبور کردیم.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد : اگر در بین راه خدای ناکرده به دشمن چراغ سبز نشان می‌دادیم ، یقینا این پیروزی بزرگ امروز به دست نمی‌آمد و از حق قانونی خود یا برای همیشه و یا برای مدت طولانی محروم می‌شدیم.

به‌گفته ‌وی، این پیروزی در اثر مدیریت عالی و قوی در سطوح مختلف مدیریتی و وحدت کلمه مسئولان و ملت به دست آمد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گزارش اخیر البرادعی، افزود: لازم است با توجه به این سند، صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران هرچه بیشتر برای ملت‌ها و دولت‌های مختلف دنیا توضیح داده شود.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو دور تحریم‌های شورای امنیت در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز کشورمان، خطاب به شورای امنیت ، گفت : امروز که حقانیت جمهوری اسلامی ایران برای همگان ثابت شد، چه مبنایی برای تحریم‌های احمقانه و خصمانه خود دارید.

وی خطاب به اعضای شورای امنیت گفت شما با این اقدام غیرقانونی آبروی شورای امنیت را بردید، حال که مشخص شد ، ایران به دنبال تولید سلاح کشتار جمعی نبوده است، چگونه می‌خواهید افکار عمومی را توجیه کنید.

کد خبر 37315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز