جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 14 دی در تهران به امامت آیت‌الله محمد امامی کاشانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی، در خطبه دوم نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران از نامزدهای نمایندگی مجلس هشتم خواست در ایام انتخابات، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند  وی افزود: در انتخابات نباید هدف را گم کرد ، نباید فکر کرد که کسب پست و صندلی مجلس هدف است.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات مجلس هشتم باید برای خدا و خدمت به بندگان خدا وارد عرصه شوند، آنها باید برای وظیفه نامزد این انتخابات شوند و در مجلس حضور یابند، مردم نیز بنابر وظیفه به آنها رای خواهند داد.

خطیب جمعه‌تهران باتاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدها، یادآور شد:هیچگاه با درنظر داشتن این هدف ،اختلافات شدید در شهرها و مراکز استان‌ها وجود نخواهد داشت.

آیت الله امامی کاشانی همچنین از مردم غیور، مومن و فعال استان یزد در استقبال گرم از مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در عید غدیر و در این سفر نکاتی را بیان کردند که از نکات مهم آن اتحاد جوامع اسلامی با یکدیگر بود. ایشان تاکید داشتند که جوامع اسلامی باید با یکدیگر باشند. وی‌ادامه داد: ایشان همچنین بر احترام به مقدسات یکدیگر تاکید داشتند.

امام جمعه موقت تهران به تلاش دشمنان در جهت ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت: موارد ایجاد شکاف در جوامع اسلامی بسیار خطرناک است ، دنیای استکبار از این موارد سوء استفاده می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌های خود در استان یزد به فرزندان ایرانی نصیحت کردند که امید به آینده داشته باشند و بر کسب علم، تقوی و توجه به خانواده تلاش کنند.

وی یادآور شد: نسل جوان ما در عفت و پاکدامنی بسر می‌برد اما گاه افرادی در فضای غیر اخلاقی حرکت می‌کنند که این به ضرر انسان، خانواده و اجتماع است.

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود و در آستانه ماه محرم ، به هیات‌های عزاداری امام حسین (ع) توصیه کرد که این عزاداری‌ها جنبه علمی و اخلاقی داشته باشد.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: این عزاداری‌ها باید در دنیا قابل عرضه باشد، دنیا باید بداند که چه کسی جان خود را برای اسلام فدا کرد و چگونه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) برپا می‌شود.

وی ادامه داد: مداحان باید به اشعار و گفته‌های خود توجه کنند، باید به خاطر خدا و مجلس سید الشهدا(ع) از خودیت‌ها دست برداریم. اشعار در مراسم عزداری باید بیدارکننده نسل جوان، القای شجاعت، سلحشوری و غیرت به نسل جوان باشد و مردم نیز براین اساس بگریند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین به ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز در کشور تاکید کرد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به ‪ ۲۴‬ذی- الحجه روز مباهله پیامبر اکرم (ص) با مسیحیان افزود: مباهله ‌به معنای نفرین کردن است.

وی یادآور شد: در سال ‪ ۹‬هجرت که عمر مبارک پیامبر اکرم (ص) به پایان نزدیک می‌شد روسا و اشراف نصاری نجران متشکل از ‪ ۱۴‬تا ‪ ۴۰‬نفر در پاسخ به نامه ایشان به مدینه طیبه سفرکردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: یکی از اعضای این گروه اسقف اعظم و دیگری مشاور وی بودند که هر دو نفر مقام علمی بالایی داشتند.

امامی کاشانی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص ) با چهار نفر وارد این جلسه شدند که یکی کودک در بغل، دیگری در دست و خانمی در پشت سر و آقایی نیز پشت سر آن خانم حرکت می‌کردند که بترتیب امام حسین (ع)، امام حسن(ع)، حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) بودند. خطیب جمعه تهران یادآور شد: این جلسه در بیرون از مدینه و در صحرا انجام شد.

وی به نکات اخلاقی و کلامی روز مباهله ‌اشاره کرد و گفت: قرآن می‌فرماید ای پیامبر وقتی علم و باور داری وارد میدان شو و سخن را محکم بگو. وی ادامه داد: علم باید ما را به باور برساند.

کد خبر 40855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز