همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مظلومیت غدیر در تاریخ به اندازه حضرت علی (ع) است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، آیت‌الله "احمد جنتی" ضمن تبریک ولادت حضرت هادی (ع) و عید سعید غدیر خم، موضوع خطبه اول را به مسئله غدیر اختصاص داد.

او ضمن ابرازتاسف از فراموش شدن و مظلوم واقع شدن آیاتی که برای غدیر و در شان اهل بیت در قرآن کریم نازل شده است، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) از ابتدای بعثت به فکر آینده پس از خود بود و در همه مناسبت‌ها فضایل حضرت علی(ع) و قضیه ثقلین را بیان می‌کرد.

آیت الله جنتی بااشاره به اینکه حضرت محمد (ص) در آخرین مراسم حج خود در غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان مولای مسلمین پس از خود معرفی کرد، افزود: مسئله غدیر مسئله یک روزه نبوده، بلکه ابدی است. تا اسلام است باید غدیر هم باشد. اگر غدیر نباشد، قرآن نمی‌تواند رسالت خود را ایفا کند.

دبیرشورای نگهبان ضمن بیان اینکه غدیر را باید درک کرد، افزود: غدیر انسان ساز، خداشناس ساز و بنده‌ی خدا ساز است.

به گفته آیت الله جنتی غدیر روابط اجتماعی، زندگی خانوادگی و رابطه خدا با را بندگان مشخص می‌کند و الگو درست می‌کند.

خطیب جمعه موقت تهران با اشاره به حق حاکمیت در اندیشه اسلامی تصریح کرد:کسی باید بیاید که نقش پیغمبر را ایفا کند. پیامبری که مقاومتش کوه‌ها را می‌لرزاند و بالاترین صبر را داشت و اخلاق او بهترین اخلاق بود.

" باید کسی می‌آمد که رسالت و نقش پیغمبر را ادامه دهد و او علی(ع) بود."
وی بااشاره به اینکه کسی نمی‌تواند ادعا کند که علی دومی دارد، زیرا علی پیغمبر ثانی بود، بر زنده شدن و نگاه داشتن غدیر تاکید کرد.

آیت‌الله جنتی در پایان خطبه اول نماز جمعه تهران از فعالیت‌های بنیاد غدیر تشکر و بر گسترش فعالیت آن برای محقق شدن اهداف غدیر تاکید کرد.

 

کد خبر 40306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز