سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

بهزاد رنجبر: انتشار خبر عرضه بلوک 20درصدی سهام فولاد مبارکه اصفهان واکنش فعالان حرفه‌ای بازار را در پی داشت.

همزمان با انتشار خبر عرضه بلوک 20درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، برخی از فعالان حرفه‌ای بازار اقدام به جمع‌آوری سهام این شرکت روی قیمت‌های پایین‌تر (منفی 2درصدی) کردند. به طوری که در مبادلات روز سه شنبه 29 ابان 70میلیون سهم این شرکت به ارزش 25میلیارد تومان توسط این افراد خریداری شد.

این در حالی بود که در طول هفته گذشته این شرکت‌ با صف‌های سنگین فروش مواجه بود اما کسی حاضر به خرید این سهام نبود.

علی صحرایی، ناظر معاملات بورس تهران، ضمن تایید جمع‌آوری صف‌های فروش شرکت فولاد مبارکه در مورد قیمت سهام خریداری شده، گفت: کل این سهام به قیمت هر سهم 345‌تومان و 2ریال یعنی روی 2درصد منفی خریداری شده است.

وی افزود: البته این شرکت‌ هنوز با صف فروش سهامداران مواجه است.

براساس این گزارش در پایان مبادلات همچنان 633 تقاضا برای فروش 11میلیون سهم این شرکت روی میز باقی مانده بود.

بر پایه این گزارش به دلیل کاهش قیمت هر سهم فولاد مبارکه اصفهان در طول روزهای گذشته و پایین‌تر بودن قیمت روز این شرکت با قیمت تعیین شده از طرف سازمان خصوصی‌سازی، این شائبه وجود داشت که قیمت بلوک 20درصدی سهام فولاد کمتر از 390 تومان فروخته شود.

هیأت عالی واگذاری پیش از این نرخ فروش هر سهم فولادمبارکه اصفهان را برای عرضه بلوکی 390تومان تعیین کرده بود.

اسماعیل غلامی، معاون سازی خصوصی‌سازی، در مورد قیمت هر سهم فولاد مبارکه در روز عرضه گفت: قیمتی که ما هم اکنون در آگهی درج کرده‌ایم 390 تومان است اما براساس قانون چنانچه قیمت تعیین شده از طرف ما کمتر از قیمت تابلو باشد، قیمت تابلو مدنظر گرفته می‌شود و چنانچه قیمت روی تابلوی بورس کمتر از قیمت تعیین شده از طرف ما باشد،قیمت تعیین شده از طرف خصوصی‌سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در هر صورت برای فروش سهام قابل عرضه، بالاترین قیمت در نظر گرفته می‌شود و هر یک از قیمت‌ها بیشتر باشد، ملاک ما برای فروش خواهد بود.

وی تاکید کرد: در مورد عرضه سهام شرکت مس، قیمتی که ما ارائه کردیم 740 تومان بود در صورتی که قیمت تابلو 878 تومان بود و در نهایت نیز به قیمت تابلو فروخته شد.

سهامداران خارجی

غلامی در مورد حضور سرمایه‌گذار خارجی برای خرید سهام فولاد گفت: برای فروش سهام فولاد مبارکه آگهی خارجی نیز منتشر شده و سرمایه‌گذاران خارجی نیز می‌توانند در عرضه روز چهارم آذرماه شرکت کنند.

وی افزود: هیج منعی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان وجود ندارد.

غلامی تصریح کرد: زمانی که سرمایه‌گذاران خارجی از طریق سازمان سرمایه‌گذاری خارجی اقدام می‌کنند می‌توانند 100درصد از سهام یک شرکت را خریداری کنند. چرا که وقتی سرمایه‌گذاری از طریق این سازمان برای خرید سهام می‌آید در واقع با نوعی تضمین آمده است.

کد خبر 37124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز