چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

در شرایطی که شرکت‌های تولیدکننده فولاد در صدر جدول تقاضا خودنمایی می‌کنند، سهام 2 شرکت تازه‌وارد بورس به بالاترین نقاط جدول عرضه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ما در آخرین روز مبادلاتی هفته در بورس تهران، یعنی روز سه‌شنبه تعداد متقاضیان فروش سهام مپنا به 2 هزار و 400 نفر رسید در عین حال یک هزار و 200 نفر هم در صف فروش سهام مؤسسه مالی و اعتباری سینا ایستادند.

در جدول فروش حضور نام صدرا نیز جالب توجه بود. درحالی‌که تا یک ماه پیش صدرا در صدر جدول خرید در بورس حضور داشت، روز سه‌شنبه 700 نفر 5 میلیون سهم این شرکت را روی میز فروش گذاشتند.

در این روز سهام ایران‌خودرو نیز در جدول عرضه بالاتر رفت. 500 نفر 1/6 میلیون سهم این شرکت خودروسازی را برای فروش عرضه کرده‌اند.

از سوی دیگر باوجود کاهش حجم مبنا صف فروش سهام غدیر ادامه یافت و 540 نفر دیگر دستور فروش 2/2 میلیون سهم غدیر را صادر کردند.

سهام سرمایه‌گذاری غدیر در 2 سال گذشته همواره با گره صف‌های فروش مواجه بوده به‌نظر می‌رسد کاهش حجم مبنا نیز در گشایش این گره ناموفق بوده است.

صف‌های خرید

صف‌های خرید در بورس تهران طی روز سه‌شنبه به‌طور کامل در اختیار سهام شرکت‌های فولادی قرار داشت. در این روز 4 هزار نفر برای خرید سهام 2 شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان صف کشیدند.

این تعداد، متقاضی خرید 80 میلیون سهم 2 شرکت یاد شده بودند. ارزش کل دستور خریدهای صادر شده برای سهام فولاد در پایان مبادلات هفته جاری به 275 میلیارد ریال رسید.

در این صف خرید سهام صندوق بازنشستگی هم طولانی‌تر شد و یک هزار و 200 نفر پشت خط خرید سهام این شرکت باقی‌ماندند.

در عین حال صف خرید سهام مس کوتاه‌تر شد و فقط 71 نفر متقاضی خرید سهام مس بودند.

کارنامه بازار

در جریان مبادلات روز سه‌شنبه درمجموع 178 میلیارد ریال در بورس تهران سرمایه‌گذاری شد.

45 میلیارد ریال از کل ارزش مبادلات به سهام مس، 34 میلیارد ریال آن به سهام گل‌شهر و 21 میلیارد ریال دیگر به سهام چادرملو اختصاص داشت. تا این شرکت‌ها به‌طور کامل نبض بازار سهام تهران را در پایان هفته در دست بگیرند.

در معاملات بلوکی نیز2 بلوک 400 و 957 هزار سهمی شرکت سامان‌گستر اصفهان با قیمت 137 تومان برای هر سهم دادوستد شد.

همچنین 2 بلوک 766 و 189 هزار سهمی شرکت نیروی زنگان نیز با قیمت 125 تومان برای هر سهم به فروش رسید.

ضمن این‌که 982 هزار سهم توسعه صنعتی نیز با قیمت 600 ریال برای هر سهم عرضه شد. از طرف دیگر یک بلوک 500 هزار سهیم از سهام سیمان خاش به قیمت 556 تومان به‌ازای هر سهم فروخته شد.

کد خبر 33051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز