دوشنبه ۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

در مبادلات روز دوشنبه نهم مهرماه شرکت‌های معدنی بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند.

به گزارش خبرنگار همشهری، شاخص بورس تهران در روز دوشنبه با 86 واحد کاهش به 35 هزار و  798 رسید. شاخص قیمت (شاخص کل)  نیز با   24 پله نزول به 10 هزار و  167 واحد رسید.

شاخص‌های صنعت تا تابلوی اصلی و فرعی هم هر کدام به ترتیب با 23، 16 و  28 واحد افت به کار خود پایان دادند.

از زمان آغاز اجرای دستور‌العمل رفع گره‌های معاملاتی در روز یکشنبه، شاخص‌های بورس با افت مواجه شده‌اند.

در مبادلات روز دوشنبه شرکت‌های سنگ آهن گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و کالسیمین از جمله شرکت‌هایی بودند که زمینه‌های کاهش  شاخص را فراهم کردند.

در این روز گل گهر  3/9 واحد و چادرملو 9/8 واحد شاخص را پایین کشیدند.سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و کالسیمین نیز در مجموع منجر به نزول شاخص تا سقف  5  واحد شدند.

اما در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بانک پارسیان و پتروشیمی اراک از جمله شرکت‌هایی بودند که زمینه‌های افزایش شاخص را فراهم کردند و در مجموع 12 واحد شاخص را بالا کشیدند.

تشکیل صف‌های فروش برای سهام سینا

سهامداران بورس تهران برای فروش سهام مؤسسه مالی و اعتباری سینا صف بستند.

در مبادلات مؤسسه مالی و اعتباری سینا که به تازگی سهامش در بورس تهران پذیرفته شده است در جدول عرضه بازار قرارگرفت.

در نهمین روز از ماه مهر، تعداد درخواست‌ها برای فروش سهام سینا به یک هزار و 324تقاضا رسید و در مجموع صفی معادل 5/11میلیون سهم برای فروش سهام این شرکت‌ها به ثبت رسید.

بهترین قیمتی که برای فروش سهام این شرکت پیشنهاد شد 116تومان و 6ریال بود. اما در آن سوی بازار شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران، کابل‌های مخابراتی شهیدقندی و ایران‌خودرو دیزل با استقبال بازار مواجه شدند و در جدول تقاضای بازار جای گرفتند.

حجم تقاضا برای خرید سهام سرمایه‌گذاری بانک ملی نیز در این روز با 157تقاضا به 7/5میلیون سهم رسید.

کد خبر 32891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز