یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

سروش خسروی: تازه‌ترین آمار دریافتی از سقوط سهام ایران‌خودرو در جدول بزرگان بورس حکایت دارد.

ارزش سهام ایران خودرو ظرف روزهای اخیر در پی تشکیل صف‌های طولانی فروش به 8هزار و 600میلیاردریال کاهش یافته است.

سهام ایران‌خودرو 2سال پیش، بیش از 20هزار میلیاردریال می‌ارزید. افت ارزش بازار سهام ایران‌خودرو در حالی روی داده که ظرف روزهای اخیر مدیران این شرکت به طور متناوب اخباری را از عرضه تولیدات جدید خود به بازار منتشر کرده‌اند.

اما انعکاس اخباری نظیر افزایش میزان فروش پژو206 صندوق‌دار و به بازار آمدن سمندسورن هنوز نتوانسته مانع از نزول ارزش سهم ایران‌خودرو در بورس تهران شود.

براین اساس از مدیران ایران خودرو، بازارسازی این سهام را در دستور کار خود قرارداده‌اند تا شاید بازار سهام این شرکت بزرگ خودروسازی به حال عادی باز گردد.

ایران خودرو تنها نیست

اما آمارها گویای این واقعیت است که در نزول ماه‌های اخیر، ایران خودرو تنها نیست. سایپا جدی‌ترین رقیب ایران‌خودرو در صنعت خودروسازی ایران نیز ظرف یک سال گذشته 7هزار میلیاردریال از ارزش بازار خود را از دست داده است. در حال حاضر ارزش بازار سهام سایپا به 14هزار و 800میلیاردریال رسیده.

سایپا که زمانی بزرگترین شرکت بورس تهران به حساب می‌آمد حالا در رتبه پنجم جای گرفته است. ایران‌خودرو نیز ظرف یک ماه گذشته از رتبه هفتم جدول بزرگان بورس به رتبه سیزدهم تنزل کرده است تا همچنان جایگاه خودروسازان در میان صنایع بورس، روبه تضعیف رود.

بزرگان تالار

در حال حاضر و در پایان ماه مبارک رمضان، شرکت ملی مس با ارزش بازاری معادل 52هزار و 500میلیارد ریال بزرگترین شرکت بورس تهران به حساب می‌آید. این شرکت در مجموع8/11 درصد از کل ارزش‌های موجود در بورس را به خود اختصاص داده است.

فولاد مبارکه هم که تا یک ماه پیش بزرگترین شرکت بورس به حساب می‌آمد در حال حاضر با ارزش بازاری معادل 49هزار و 800میلیاردریال دومین شرکت بزرگ بورس است.

کد خبر 33912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز