یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

گروه بورس: روز یکشنبه 16 دی، 193 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری امید، با موفقیت در بورس به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار همشهری، با وجود آنکه بارش برف سنگین زمستانی عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید را با تأخیر مواجه کرد[در همین ارتباط] اما در نهایت سهام این شرکت در بورس عرضه و با موفقیت به فروش رفت.

این برای اولین بار بود که سهام شرکتی با حمایت یک شرکت تأمین سرمایه در بورس واگذار می‌شد. شرکت تأمین سرمایه امین وظیفه حمایت از این سهم را برعهده داشت.

همچنین بورس تهران پس از دو سال شاهد حضور یک شرکت سرمایه‌گذاری جدید بود. از زمان عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی سهام هیچ شرکت سرمایه‌گذاری در بورس عرضه نشده بود.

علی صحرایی، ناظر معاملات بورس تهران ضمن تأیید خبر فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید گفت: تعداد 193 میلیون سهم این شرکت به ارزش 71میلیارد تومان به فروش رفت.

وی افزود: معاملات و رقابت برای خرید سهام امید از ساعت 15/12 دقیقه آغاز شد و در نهایت هر سهم این شرکت به قیمت 370 تومان فروخته شد. دیروز در مجموع 200میلیون سهم معادل 5درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید در بورس عرضه شد.

به گفته صحرایی از مجموع معاملات انجام شده 6میلیون سهم این شرکت به‌دلیل رعایت نکردن قوانین و ضوابط بورس و خرید بیش از حد تعیین شده باطل خواهد شد.

وی تأکید کرد: این معامله از طریق 440ایستگاه معاملاتی در سراسر کشور انجام شد و برای هر ایستگاه حداکثر 500هزار سهم در نظر گرفته شده بود.

به این ترتیب از مجموع 200میلیون سهم عرضه شده شرکت سرمایه‌گذاری امید 193 میلیون سهم به فروش رفت و 6میلیون و 950 هزار سهم این شرکت همچنان روی میز باقی ماند.

شرکت سرمایه‌گذاری امید چهارصدو سی و هشتمین شرکت بورس است که بخش عمده سرمایه‌گذاری خود را به صنایع معدنی اختصاص داده است.

بیش از 80درصد سبد سهام این شرکت به سهام شرکت‌های چادرملو و گل گهر اختصاص دارد. همچنین این شرکت در صنایع فولاد، سنگ آهن، سیمان و مسکن نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

تقاضای خرید

علی صحرایی مدیر عملیات بازارشرکت بورس هم در این باره گفت: عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری امید از طریق 440ایستگاه معاملاتی در سراسر کشور انجام ‌شد.

در نخستین ساعات عرضه و با گشایش نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید برای عرضه اولیه و 5 درصدی و همچنین کشف قیمت، تاکنون 5/87 میلیون تقاضا به قیمت‌های 356 تا 357 تومان صادر شد.

اما کارگزاری بانک سپه به‌عنوان کارگزار معرف و عرضه‌کننده حاضر به عرضه سهام سرمایه‌گذاری امید روی قیمت‌های پیشنهادی نبود.

کد خبر 41071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز