شنبه ۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

گروه بورس: براساس آخرین تصمیم سازمان و شرکت بورس اوراق بهادار 13 شرکت دیگر از بورس تهران اخراج و به تابلوی چهارم یا تابلوی غیررسمی تبعید شدند.

به گزارش همشهری، بورس تهران نام 13‌شرکت دیگر را برای انتقال به تابلوی چهارم اعلام کرد.

این در حالی است که شرکت بورس پیش از این فهرست 17‌شرکت را برای انتقال به تابلوی غیررسمی به سازمان بورس ارائه کرده بود که در نهایت با اخراج 13‌شرکت از تابلوهای فرعی موافقت شد.

به این ترتیب شرکت‌های اشتاد ایران، پارس قوطی، آزمایش، پیام، ایرانیت، کارتن پارس، پاک‌وش، شهدآب، شکوپارس، مهرام، روغن‌نباتی جهان، سالمین و پیچک به تابلوی چهارم منتقل شدند و باید از این پس معاملات خود را در این تابلو انجام دهند.

همچنین شرکت‌های پلاستیک شاهین، پشم‌بافی توس، تولیدی تهران و گرانیت بهسرام که نامشان در فهرست اولیه 17 شرکت وجود داشت همچنان به مبادلات خود در تابلوی فرعی ادامه خواهند داد.

با تغییرات ایجاد شده و اخراج 13 شرکت جدید از تابلوی فرعی هم‌اکنون 96 شرکت در تابلوی غیررسمی (تابلوی چهارم)، 186 شرکت در تابلوی فرعی و 133 شرکت در تابلوی اصلی بورس به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر 415 شرکت به‌عضویت بورس تهران درآمده‌اند.

سهام شرکت‌های تبعیدی جدید مانند 83 شرکت تابلوی چهارم در روزهای مشخصی از هفته امکان معامله خواهند داشت.

به این ترتیب از این پس شرکت‌های اشتاد ایران و پارس قوطی معاملات خود را در روز شنبه، آزمایش و پیام در روز یکشنبه، ایرانیت، کارتن پارس، پاک‌وش و شهد آب در روز دوشنبه، شکوپارس و مهرام در روز سه‌شنبه، روغن‌نباتی جهان، سالمین و پیچک نیز معاملات خود را در روز چهارشنبه در تابلوی غیررسمی بورس انجام خواهند داد.

اخراج 13تبعیدی جدید از تابلوی فرعی بورس به دنبال سیاست اصلاح عملکرد شرکت‌های بورس انجام می‌شود که از سال گذشته آغاز شده است.

براساس مصوبه مهرماه سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار قرار شد تا شرکت‌هایی که مدت زیادی با زیان‌دهی، عدم اطلاع‌رسانی و عرضه نکردن سهام در بورس مواجه بوده‌اند به تابلوی چهارم منتقل شوند.

در آن مقطع به این شرکت‌ها 6 ماه فرصت داده شد تا نسبت به اصلاح عملکرد خود اقدام کنند در غیر این‌صورت از بورس اخراج شوند.

اما سازمان بورس در مراحل بعد فرصت بیشتری را به این شرکت‌ها داد تا وضعیت خود را نسبت به گذشته اصلاح کنند اما در طول این مدت بیشتر شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم موفق به اصلاح وضعیت خود نشدند تا این که ظرف ماه‌های گذشته بورس تهران شرکت‌های نکاپلاستیک، داروسازی شهید قاضی، قدس پلاستیک، اشتاد موتورز، کاغذسازی قائمشهر، گچ تهران و کولر گازی ایران را به‌طور کل از تابلوی چهارم و بورس تهران اخراج کرد.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی هنوز تعداد دیگری از شرکت‌ها هستند که به دلایل مختلف از قبیل دارا بودن زیان انباشته، قفل بودن معاملات، ارائه نکردن اطلاعات و مسایلی از این دست باید به تابلوی چهارم منتقل شوند.

کد خبر 40345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز