همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان وقت داد و ستدهای شنبه 20 بهمن به بیش از 258 میلیارد ریال رسید.

در این روز بیش از 65 میلیون سهم از سهام 170 شرکت بین فعالان بورس اوراق بهادار تهران دست به دست شد که در این میان قیمت سهام 60 شرکت با افزایش و 65 شرکت با کاهش مواجه شد و سهام 45 شرکت نیز تغییر نکرد و با رقم‌های قبلی معامله شد.

در جریان داد و ستدهای این روز شاخص بورس (سود نقدی و قیمت) 57 واحد افت کرد و به رقم 36 هزار و 511 واحد بازگشت که دلیل آن معاملات انجام شده بر روی سهام فولاد مبارکه و پتروشیمی خارک اعلام شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی نیز در این روز روندی نزولی داشت به طوری که با حدود 15 واحد کاهش به 9هزار و 28 واحد رسید.
شاخص عملکرد تالار فرعی هم 17 واحد به عقب برگشت تا رقم 11 هزار و 272 واحد را برای خود به ثبت رساند.

داد و ستدهای امروز بورس تهران همچنین منجر به افت 14 واحدی شاخص مالی و کاهش 13.3 واحدی شاخص صنعت شد.

مبادلات 20 بهمن افزایش قیمت سهام شرکت‌های سایپا شیشه، کف، تکنوتار، سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر، بوتان، فرومولیبدن کرمان، صنعتی ناب و پتروشیمی فرآوران را به همراه داشت. در این روز سهام شرکت‌های یاد شده بیش از سایر شرکت‌های بورسی با رشد قیمت مواجه بود.

در مقابل، قیمت سهام شرکت‌های پتروشیمی خارک، توسعه معادن روی، کیمیدارو، سیمان کارون، فند بیستون و لیرینگ ایران امروز بیش از سایر شرکت‌ها با کاهش روبرو شد.

از سوی دیگر به لحاظ ارش ریالی بیشترین دستور خریدهای صادر شده امروز مربوط به شزکت‌های پتروشیمی فناوران، دارویی لقمان، تکنوتار، سرمایه گذاری توس گستر، سرمایه گذاری بهمن، گروه بهمن، پارس خودرو و رایان سایپا بود.

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام همچنین نشان می‌دهد: بیشترین حجم دستور فروش‌های به ثبت رسیده امروز به شرکت‌های فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری بوعلی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی،  سرمایه گذاری صنعت و معدن و بانک کارآفرین اختصاص داشته است.

کد خبر 43833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز