همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات فولاد مبارکه روز یکشنبه 28 بهمن 86 به شدت بر روند معاملات بورس تاثیر گذاشت و شاخص بورس( سود نقدی و قیمت) را با 152.2 واحد کاهش مواجه کرد.

پس از فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، فولاد خوزستان، بانک پارسیان و دو بانک پارسیان و اقتصاد نوین بر روند نزولی شاخص تاثیر گذاشتند. شاخص بورس در پایان مبادلات این روز به 36 هزار و 98 واحد نزدیک شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی هم امروز با 18 واحد افت مواجه شد و به 8 هزار و 902 واحد رسید. شاخص عملکرد تالار فرعی در این روز با 75 واحد کاهش به 11 هزار و 179 واحد بازگشت.

جابجایی‌های سهام در بورس اوراق بهادار تهران امروز موجبات افت 45 واحدی شاخص مالی و کاهش 35 واحدی شاخص صنعت را نیز فراهم ساخت.

در این روز سهام 165 شرکت داد و ستد شد که در این میان قیمت سهام 74 شرکت با کاهش و 52 شرکت با افزایش روبرو شد و قیمت سهام 39 شرکت بدون تغییر باقی ماند.
بیشترین افزایش قیمت در روز 28 بهمن مربوط به شرکت‌های توسعه معادن روی، کاشی اصفهان، داروئی سبحان، فارسیت درود و بانک کارآفرین بود و بیشترین افت قیمت را نیز شرکت‌های آزمایش، ایرانیت، رینگ سازی مشهد، آهنگری تراکتور و سرمایه گذاری توکا فولاد تجربه کردند.

آمار ثبت شده در سیستم‌های کارگزاری‌ها نشان می‌دهد: بیشترین تقاضای خرید ثبت شده امروز مربوط به سهام شرکت‌های فارسیت درود، سایپا، داروئی لقمانف فولاد مبارکه و تراکتورسازی ایران بوده است.

بیشترین تقاضای فروش نیز در این روز برای سهام گل گهر، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری بوعلی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و ملی صنایع مس صادر شد.

دومین بلوک سهام فولاد مبارکه اصفهان که در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته نیز امروز یکشنبه 28 بهمن، در تالار شیشه‌ای بورس اوراق بهادار به فروش رفت.

بر این اساس تعداد 790 میلیون سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به صورت یکجا و نقد (20 درصد نقد و 80 درصد اقساط طبق شرایط اعلامی ) به قیمت پایه هر سهم 3 هزار و 900 ریال معامله شد.

این بلوک توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران فروخته شد.

کد خبر 44517

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز