همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات انجام شده روی سهام فولاد مبارکه، چادرملو و پتروشیمی خارک روز چهارشنبه اول اسفند مهمترین عامل برای کاهش 15 واحدی شاخص بورس(قیمت و بازده نقدی) شناخته شد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی تنها شاخصی بود که به دلیل عملکرد خوب شرکت‌های حاضر در تابلوی اصلی با افزایش مواجه شد.

این شاخص با 4 واحد رشد به 8 هزار و 877 واحد نزدیک شد اما شاخص عملکرد تالار فرعی 15 واحد دیگر نیز افت کرد تا به 11 هزار و 107 واحد بازگردد. طی معاملات امروز شاخص صنعت نیز 5 واحد کاهش را تجربه کرد.

سه شرکت دارویی امروز بیشترین رشد قیمت را در معاملات بورس اوراق بهادار تهران از آن خود کردند. در این روز داروسازی ابوریجان، دارویی امین و سینا دارو از جمله شرکت‌هایی بودند که با بیشترین افزایش قمیت روبرو شدند.

در مقابل سهام لعاب ایران، رادیاتور ایران، سدید و تکنوتار با بیشترین کاهش مواجه شد.
ثبت بیشترین دستور خریدها برای سهام دارویی لقمان، سایپا، توسعه معادن روی و سرمایه گذاری توسعه صنعتی حکایت از این دارد که امروز بیشترین حجم نقدینگی در بورس به سوی سهام این شرکت‌ها سرازیر شده است.

در طرف مقابل نیز حجم دستور فروش‌های صادر شده برای سهام سرمایه گذاری بوعلی، سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو و سرمایه گذاری صنعت و معدن از سایر شرکت‌های بورس بیشتر بود.

فروش 40 درصد سهام ایرالکو

در جریان داد و ستدهای اول اسفند در بورس تهران،40درصد از سهام شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) به صورت یکجا و نقد (20درصد نقد و 80درصد اقساط) با قیمت پایه 14 هزارو 365ریال عرضه شد. فروشنده سهام یاد شده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بود.

عرضه سهام ایرالکو با قیمت پایه 14 هزارو 365 ریال شروع شد و در نهایت سهام این شرکت با قیمت 14 هزارو 367 ریال به فروش رفت.

شرکت آلومینیوم ایران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را 3 هزار و 4 ریال و سال 87 خود را دو هزار و 56 ریال اعلام کرده است.

کد خبر 44830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز