همشهری آنلاین: بی نظیر بوتو رهبر حزب مردم یکشنبه شب بار دیگر خواستار اعتراض سراسری مردم پاکستان علیه ژنرال پرویز مشرف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سامانه خبری جیو پاکستان، بوتو در کراچی گفت، ژنرال مشرف باید از هر دو مقام سیاسی و نظامی خود استعفا دهد.

خانم بوتو با اشاره به اینکه به زودی راهپیمایی جدیدی را به اطلاع ملت پاکستان خواهد رساند، افزود که نشست هماهنگی احزاب مخالف دولت در این خصوص چهارشنبه ‪ ۳۰‬آبان (‪ ۲۱‬نوامبر) برگزار خواهد شد.

نخست وزیر اسبق پاکستان همچنین خواستار تشدید فشارهای آمریکا علیه ژنرال مشرف برای لغو وضعیت فوق‌العاده شد.

خانم بوتو همچنین در مورد گفتگوی تلفنی با جان نگرو پونته، قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که این گفتگو حاوی نکته جدیدی نبود اما به وی اعلام کردم که ملت پاکستان خواهان استقرار دمکراسی در پاکستان هستند نه ادامه دیکتاتوری.

بی‌نظیر بوتو در گفتگو با شبکه خبری سی.ان.ان نیز هشدار داد که برگزاری انتخابات همراه با تقلب، گسترش نفوذ افراطی گری در پاکستان را به همراه خواهد داشت.

رهبر حزب مردم با انتقاد از عملکرد امنیتی ژنرال مشرف گفت که شبه نظامیان وارد پاکستان می‌شوند ولی مردم مناطق مرزی، از سوی دولت برای دفاع از خود حمایت نمی‌شوند و به همین علت افراط گرایی در منطقه گسترش یافته است.

کد خبر 36936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز