همشهری آنلاین: نخست‌وزیر سابق پاکستان از وضع کنونی این کشور انتقاد کرد و گفت این گونه اوضاع پیشتر مشاهده نشده بود و همه باید برای حفظ پاکستان فکر کنند.

نواز شریف در تماس تلفنی با شبکه خبری تلویزیون جیو که خبر آن در پایگاه اینترنتی روزنامه جنگ منتشر شده است خاطرنشان کرد در سال 1999 میلادی علیه حکومت وقت او کودتای نظامی شد اما اکنون علیه دیوانعالی پاکستان اقدام شده است.

وی با تاکید بر این که هیچ فرد در داخل و یا خارج از کشور نمی تواند از این اقدام مشرف حمایت کند تهدید کرد حزب مسلم لیگ او ،‌ قصد دارد علیه دولت مشرف اعتراض کند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان اضافه کرد فضل‌الرحمان رئیس جمعیت علمای اسلام نیز پیشتر گفته بود در صورت اعلام وضع فوق‌العاده در پاکستان، علیه دولت تظاهرات برگزار خواهد کرد و این در حالی است که بی‌نظیر بوتو نیز مخالفت را خود با این اقدام دولت ابراز کرده‌است.

نواز شریف با درخواست از مردم پاکستان مبنی بر قیام علیه اقدام‌های غیرقانونی دولت کنونی پیش از ان که به کشور لطمه وارد شود، تأکید کرد ملت بر قضات دادگاه‌ها که بر اساس حکم قانون موقت سوگند یاد کنند، اعتماد نخواهد کرد.

گفتنی است پخش برنامه‌های خبری شبکه‌های خصوصی در پاکستان که از طریق کابلی پخش می‌شود، از عصر روز شنبه 12 آبان قطع شده و فقط تلویزیون دولتی موسوم به پی.تی.وی فعال است.

کد خبر 35728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز