همشهری آنلاین: در حالی که شبکه تلویزیونی اسکای نیوز از بازگشت بوتو به کراچی خبر داده‌بود، فرانس پرس به نقل از سخنگوی حزب مردم پاکستان اعلام کرد، بوتو به پاکستان برنخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از دبی زبیر بشیر سخنگوی امور خاورمیانه حزب مردم پاکستان  اعلام کرد بوتو که در دبی به سر می‌برد پس از تصمیم پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان در برقراری وضع فوق العاده در این کشور به پاکستان باز نخواهد گشت.

وی گفت بوتو به سبب وضع فوق العاده اکنون نمی تواند به پاکستان باز گردد.

با این وجود به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، در حالی که پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان وضع فوق العاده در این کشور برقرار کرده است سخنگوی بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان در لندن اعلام کرد بوتو امروز شنبه از دبی وارد فرودگاه کراچی شد.

بی نظیر بوتو روز جمعه دوم نوامبر (11 آبان) در حالی برای دیدار خانواده اش وارد دبی شد براساس برخی اخبار تصمیم گرفته بود درپی شایعات مربوط به قصد مشرف در برقراری وضع فوق العاده، همه سفر های خود به خارج را لغو کند.

وی در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود من طرح های خود را در رفتن به دبی برای دیدن فرزندان و خانواده ام به سبب شایعات مربوط به برقراری وضع فوق العاده در پاکستان لغو کرده‌ام.

گزارش فرانس‌پرس در حالی‌است که همسر بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان پس از اعلام وضع فوق‌العاده و به تعلیق درامدن قانون اساسی در این کشور گفت: بوتو امروز شنبه سوار هواپیما شد تا از دبی به پاکستان بازگردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلام‌آباد، آصف علی زرداری همسر بی‌نظیر بوتو در مصاحبه تلفنی با رویترز از دبی با بیان اینکه بوتو عازم پاکستان است افزود وی پیشتر سوار هواپیما شده بود.[در همین ارتباط]

با این حال همچنان یکی از اطرافیان بوتو و بشیر تایید کردند که نخست وزیر اسبق همچنان در این امیر نشین بسر می‌برد.

بشیر اعلام کرد وی به فرودگاه دبی رفت تا عازم پاکستان شود اما با شنیدن اعلام وضع فوق‌العاده به خانه بازگشت.

کد خبر 35703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز