جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای دولتی با قرار داددن سیم‌خاردار و مانع در اطراف خانه بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان او را در خانه بازداشت کردند تا مانع از ارتباط او باطرفدارانش و اوج گرفتن تحریم علیه دولت شوند.

بی‌نظیر بوتو در گفت‌و‌گو با سی.ان.ان از اعمال این محدودیت‌ها خبر داد. به گزارش سی.ان.ان نیروهای دولتی مانع از رسیدن مردم به منزل بوتو در پاکستان می‌شوند و راه‌های مرتبط به آن را بسته‌اند.

بی.بی.سی گزارش داده است بازداشت بوتو پس از آن انجام شد که او خواست از خانه‌اش در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، که پلیس آن را محاصره کرده، خارج شود. بوتو می‌خواست در جمع معترضان در راولپیندی حضور یابد.

بوتو به پلیس‌هایی که مانع از خروج او از خانه شده بودند گفت: «از سر راه بروید کنار. ما خواهران شما هستیم ... ما هیچ خصومتی با شما نداریم.»

او با یک بلندگو صحبت می‌کرد و ودر همین حال ماشین ضد گلوله او در تلاش بود صف نیروهای پلیس را بشکند. با این حال بوتو نتوانست حلقه نیروهای دولتی را بشکند.

شیخ راشد احمد، وزیر راه‌آهن پاکستان، به رویترز گفت: «بوتو ذر خانه بازداشت است. البته این جریان موقت است و تنها برای این است که مانع از ارتباط او با هوادارانش شویم.»

بی‌نظیر بوتو پیش از این از مردم پاکستان خواسته بود تا در قیامی گسترده علیه پرویز مشرف و حالت فوق‌العاده‌ اعلام شده از سوی او به پا خیزند. [در همین زمینه...]

کد خبر 36129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز