همشهری آنلاین: رئیس جمهوری پاکستان تاکید کرد تا زمانی که اغتشاش سیاسی در کشور پایان نگیرد، از فرماندهی ارتش کناره گیری نخواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرویز مشرف روز چهارشنبه(23آبان) در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز بار دیگر قول داد انتخابات پارلمانی را تا پیش از 9 ژانویه(19دی)، اما تحت وضعیت فوق العاده برگزار خواهد کرد.

وی با اذعان به اینکه اوضاع سیاسی در پاکستان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، گفت : روزی که هیچ اغتشاشی در پاکستان وجود نداشته باشد، من کناره گیری خواهم کرد.

وی در دفاع از خود اظهار داشت : من دیکتاتور نیستم و دموکراسی می خواهم. گذشته را پشت سر بگذارید، همه باید با یکدیگر و در جهت منافع پاکستان کار کنند.

مشرف روز شنبه 12 آبان با این توجیه که تروریسم در کشور به بالاترین حد رسیده و دادگاه عالی نیز در امور دولت دخالت می کند، اقدام به اعلام وضعیت فوق العاده، تعلیق قانون اساسی و برکناری رئیس دادگاه عالی و قضات بلندپایه دستگاه قضایی کشور کرد. علاوه بر این، شبکه های تلویزیونی خصوصی نیز تعطیل و صدها نفر از فعالان سیاسی مخالف و وکلا دستگیر شدند.

وی روز یکشنبه هفته جاری با اعلام انحلال پارلمان و مجالس محلی در روز پنجشنبه(فردا) اعلام کرد انتخابات پارلمانی را تا قبل از 9 ژانویه برگزار خواهد کرد اما وضعیت فوق العاده برای حفظ امنیت انتخابات برقرار خواهد ماند.

کد خبر 36601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز