همشهری آنلاین: پلیس پاکستان برای جلوگیری از حضور طرفداران نواز شریف در مراسم استقبال از وی، هزاران تن از حامیان نخست وزیر سابق پاکستان را دستگیر کرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، ژنرال پرویز مشرف، رییس‌جمهور پاکستان در سوم نوامبر برای حفاظت از ریاست جمهوری خود حالت فوق‌العاده اعلام کرد اما به علت تحت فشار قرار گرفتن از طرف ملک عبدالله، پادشاه عربستان با بی‌میلی به نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان اجازه داد تا به کشورش باز گردد.

یک مقام دولتی پاکستان گفت: هیچ مانعی در بازگشت نواز شریف به پاکستان وجود ندارد چون وی بدون توافق به پاکستان باز نمی‌گردد. [نواز شریف 25 نوامبر به پاکستان بازخواهد گشت]

مشاوران نواز شریف نیز اعلام کردند که هیچ توافقی میان این دو دشمن قدیمی پیش از انتخابات هشتم ژانویه ایجاد نشده است.

در همین حال مقامات حزب نواز شریف اعلام کردند که نیروهای پلیس فعالان حزب نواز شریف را پیش از حضور در استقبال رهبر مسلم لیگ نواز دستگیر کردند.

احسان اقبال، سخنگوی این حزب گفت: آنها صدها تن دیگر را روز دوشنبه( 4 آذر) صبح دستگیر کردند. باید بیش از 3000 تن باشند.

دولت‌های غربی نگران این موضوع هستند که سرکوب امور دموکراسی در پاکستان ممکن است به نفع شبه نظامیانی که برای پاکستان مجهز به سلاح هسته‌ای تهدید محسوب می‌شوند، پایان یابد.

هواپیمای نواز شریف حوالی ساعت 4 بعد از ظهر روز دوشنبه در شهر لاهور فرود آمد.

چند صد پلیس با حمل باتوم و اسلحه ساعتها پیش از فرود هواپیمای نوازشریف در فرودگاهی که قرار بود هواپیمای نخست وزیر سابق پاکستان در آن فرود آید مستقر شده‌اند.

در این سفر کلثوم همسر نواز شریف و برادر وی شهباز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان را همراهی می‌کنند.

کد خبر 37521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز