همشهری آنلاین: پرویز مشرف دقایقی پیش در نطقی تلویزیونی گفت: وضع فوق‌العاده در پاکستان شانزدهم دسامبر (25 آذر) لغو خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام‌آباد، رئیس‌جمهور پاکستان در نطق تلویزیونی خود که از شبکه تلویزیون ملی این کشور به‌طور مستقیم پخش شد افزود: انتخابات پارلمانی در موعد اعلام شده یعنی هشتم ژانویه سال 2008 میلادی (18 دی) برگزار خواهد شد.

وی از رهبران احزاب جناح مخالف پاکستان خواست از تحریم انتخابات سراسری این کشور خودداری کنند.

پرویز مشرف با بیان اینکه بازگشت بی‌نظیر بوتو و نواز شریف به پاکستان پس از سالها دوری از وطن بر اساس برنامه تقویت تفاهم ملی در این کشور صورت گرفت، از آنها خواست خود را برای شرکت در این انتخابات آماده کنند.

پرویز مشرف با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وی در هشت سال گذشته از جمله برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و دادن حقوق بیشتر به زنان در این کشور گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی، ایالتی و اجازه فعالیت به دهها رسانه خبری و تلویزیونی خصوصی در این کشور از جمله اقدامات وی برای احیای دموکراسی در پاکستان بود.

وی با بیان اینکه درصدد بود تا بر اساس وعده های داده شده به ملت پاکستان و بر اساس قانون اساسی این کشور تا 15 نوامبر 2007 از سمت نظامی کناره گیری کند گفت: متاسفانه تشدید حملات تروریستی و انتخاری در کشور و دخالتهای قوه قضایی در امور قوه مجریه و مقننه همچنین نادیده گرفته شدن منافع ملی از سوی برخی از رسانه های خبری خصوصی در این کشور که به تشدید بی‌ثباتی در پاکستان انجامید، سبب شد وی مجبور شود وضع فوق‌العاده را در پاکستان اعلام کند.

پرویز مشرف با اشاره به درگیری‌ها بین تروریست‌ها و ارتش پاکستان در منطقه "سوات" گفت: جنگ با تروریست با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و تروریست‌ها از منطقه سوات و مناطق قبایلی این کشور ریشه‌کن خواهند شد.

کد خبر 37893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز