نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایران در مسئله هسته‌ای با راهبرد درست، گام‌های بسیار اصولی برداشته است.

علی لاریجانی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مراسم اختتامیه اجلاس سراسری بنیاد بین‌المللی غدیر که در مهمانسرای بیمه ایران در مشهد برگزار شد و خبرگزاری‌‌های داخلی هم خبر آن را منعکس کردند، با بیان مطلب فوق افزود: بعد از مذاکراتی که در لیسبون با سولانا انجام گفت قرار بر این شد که ایران مدالیته حل مسایل با آژانس را تدوین کند و طرف مقابل نیز تعهد داشت رفتار ماجراجویانه‌ای را که دنبال می‌کرد، پیگیری ننماید.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به روند پیشرفت‌های صورت گرفته در پرونده هسته‌ای اظهار داشت: ایران نشان داد که صادقانه و درست عمل نموده و نباید گذاشت کشوری که ماجراجوست در این کار نقش آفرین باشد و آن‌را پیچ بیشتری بدهد زیرا منطقه ما امروز آبستن حوادث مختلف است.

لاریجانی تصریح کرد: گروه 1+5 و آژانس باید نقش خود را ایفا کنند چرا که می‌توانیم با مذاکرات پارادایم راه‌کارهای مشترک را برای حل مسایل داشته باشیم و این مسئله کمک می‌کند ایران نشان دهد که به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه کاملاً معتقد است.

کد خبر 36733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز