همشهری آنلاین: علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا پوتین پیام خاصی را برای ایران در سفر به تهران داشته است گفت: بله نظر خاصی را بیان داشتند و دیدگاهی را مطرح کردند که در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، ‌دکتر علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه هشتمین همایش سراسری روحانیون ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مذاکرات هفته آینده‌اش با خاویر سولانا گفت: سه‌شنبه آینده در رم با سولانا دیدار می‌کنم.

وی گفت: کار اصلی ما در بحث هسته‌ای در حال حاضر با آژانس است. ما در حال حاضر وارد اجرای مدالیته همکاری با آژانس شده‌ایم.

لاریجانی با اشاره به سفر پوتین به ایران و رفع مشکلات بر سر نیروگاه بوشهر گفت: بحث‌های خوبی در این زمینه انجام شد؛ اینکه چگونه مراحل کار در نیروگاه بوشهر انجام شود و نظر پوتین در این زمینه بسیار روشن بود که چه وقت کار باید صورت گیرد. فکر می‌کنم به زودی کارهای مربوط به نیروگاه بوشهر انجام شود.

وی گفت: قبلاً کارشناسان بر روی مراحل کار مذاکراتی را داشتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پاسخ به اینکه آیا توافق جدیدی را در زمینه بوشهر در این مذاکرات روز گذشته به انجام رسانده‌اید؟ گفت: مسایل اصلی کار انجام شده و مباحثی اداری باقی مانده است.

وی در پاسخ به اینکه پوتین اعلام کرده است سه ماه قبل از راه اندازی نیروگاه سوخت ارسال می شود در حالی که قبلا اعلام کرده بودند شش ماه قبل از راه اندازی سوخت باید ارسال شود گفت: کار نیروگاه بوشهر در سطح بالایی پیش رفته است و ما زمان زیادی نداریم. الان فقط باید رفتار مالی و همکاری‌های عملیاتی‌شان مشخص شود.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا پوتین پیام خاصی را برای ایران با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بر روی پیشنهادات روسیه تامل می‌کنیم داشته است گفت: بله نظر خاصی را بیان داشتند و دیدگاهی را مطرح کردند که در حال بررسی است.

وی در خصوص پیام پوتین به ایران اظهار داشت، وی در خصوص اینکه آیا پیام پوتین درباره مساله هسته‌ای بوده است گفت: بله این مساله هم بوده است.

لاریجانی از ارایه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد و توضیحات بیشتر در این خصوص را به زمان دیگر و موقعی مناسب موکول کرد.

وی در خصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت: مذاکراتی که در هفته گذشته انجام شد مذاکرات خوبی بود. سوالات مطرح شده است و بنا شده این نظرات در حضور کارشناسان یک بار دیگر بررسی شود.

کد خبر 34208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز