چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا بر ادامه همکاری واشنگتن با مسکو برای یافتن راهی به منظور توقف برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورج بوش با اعلام این مطلب که از افزایش رابطه میان ایران و روسیه نگران نیست، خواستار ادامه همکاری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بر سر مسئله هسته‌ای تهران شد.

بوش در کنفرانس خبری خود گفت: پوتین تشخیص می‌دهد که دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح اتمی برای منافع جهان مناسب نیست. اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درست یک روز پس از دیدار پوتین با محمود احمدی‌نژاد در تهران مطرح شد که رئیس‌جمهوری روسیه در آن بر ارائه طرحی برای شکستن بن‌بست بر سر برنامه اتمی ایران تأکید کرد.

بوش همچنین مدعی شد: واشنگتن خطر ایران مجهز به توان هسته‌ای را بسیار جدی می‌گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: اگر ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای دست پیدا کند، دنیا به مکان خطرناک‌تری تبدیل خواهد شد، چراکه احمدی‌نژاد می‌گوید خواهان نابودی اسرائیل است.

به‌دنبال تشدید تحریم‌ها

تام کیسی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بر اساس سیاست ایالات متحده باید با ایران مسیر دیپلماتیک را دنبال کرد و در این باره ما با همراهی اعضای شورای امنیت در نیویورک و جاهای دیگر سعی داریم متن قطعنامه‌ای جدید را تهیه کنیم تا تحریم‌ها علیه ایران تشدید شود.

کد خبر 34262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز