همشهری آنلاین: رئیسان جمهور ایران و روسیه، پس از پایان اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر درباره مهمترین مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در این دیدار با خوش آمدگویی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل سفر به تهران گفت: همکاری و روابط رو به پیشرفت و مثبت ایران و روسیه به نفع هر دو کشور و کل منطقه است.

رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه علاقه‌مندی به توسعه روابط تهران و مسکو ناشی از احساس مشترک دو کشور است،‌ تأکید کرد: ما برای گسترش مناسبات مصمم هستیم.

احمدی‌نژاد همچنین بر همکاری ایران و روسیه در خصوص مسائل مهم جهانی به خصوص خاورمیانه تأکید کرد و گفت: باید با همکاری هم خطراتی که وجود دارد دفع کنیم.

در این دیدار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از سفر به ایران خطاب به آقای احمدی نژاد گفت: این نخستین سفر من به ایران است و برای من، دیدن کشور شما بسیار جالب است.

پوتین تأکید کرد: ایران و روسیه علاقه مند به توسعه و گسترش روابط دوجانبه هستند و ما صمیمانه چنین هدفی را دنبال می کنیم.

وی حجم همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را رو به گسترش بیان کرد و گفت: روابط دو کشور به ویژه در زمینه های انرژی، هوا فضا و امور زیربنایی رو به گسترش است.

رئیس جمهور روسیه همچنین برگزاری اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در تهران را دارای نتایج مثبت و تأثیرگذار دانست.

قرار است سه‌شنبه شب 24 مهر، ضیافت شام رئیس جمهوری اسلامی ایران به افتخار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار می شود.

همچنین در پایان سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران بیانیه مشترکی صادر خواهد شد.

کد خبر 34135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز