سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایزن سفارت جمهوری فدراسیون روسیه در ایران، از شرکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در دومین اجلاس سران دریای خزر در تهران خبر داد.

موشکالوف، در گفتگو با فارس، سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران به منظور شرکت در دومین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر را تایید کرد. وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نداد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز از شرکت پوتین در دومین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در 24 مهرماه در تهران خبر داده بود.

سید محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، یکشنبه 15 مهرماه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری دومین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر با حضور روسای جمهور و وزرای خارجه پنج کشور همسایه این دریا (روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و ایران) در 24 مهرماه و در تهران، خاطرنشان کرد:‌ در این اجلاس موضوعات متنوعی از جمله مسائل مربوط به دریای خزر و رژیم حقوقی آن، همکاری‌های پنج جانبه در زمینه‌های گوناگون و طرح مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و سایر مسائل مورد علاقه پنج کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولین نشست این اجلاس در سال 1381 در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، افزود: پیش بینی می‌شود اعلامیه نهایی اجلاس تهران به امضای سران برسد.

اجلاس وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر 30 خردادماه در تهران برگزار و مقدمات برگزاری دومین اجلاس سران در تهران و اعلامیه سران فراهم شد.

کد خبر 33580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز