محمود احمدی‌نژاد پس از دعوت چهارشنبه شب امیر قطر به منظور شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در سفری یک روزه روز دوشنبه به دوحه سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار همشهری، قرار است رئیس‌جمهوری در روز نخست نشست 2روزه سران کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس، به‌عنوان میهمان شرکت و سخنرانی کند.

سیدمجتبی ثمره هاشمی ، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری نیز با تأیید این خبر در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر تأکید کرد: این برای نخستین بار است که از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت می‌شود.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده (12 و 13 آذر ماه) برگزار می‌شود.

ورود دولت به خط‌کشی‌های سیاسی

رئیس‌جمهوری با اشاره به نزدیک‌شدن زمان انتخابات مجلس با تأکید بر خودداری دولت از ورود به خط کشی‌های سیاسی تصریح کرد: مجموعه دولت و استانداران موظفند در راستای افزایش مشارکت و تأمین آرامش، امنیت و سلامت انتخابات تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جمع استانداران سراسر کشور  با اشاره به این که در اتاق استانداران باید به روی مردم باز باشد، افزود: استانداران باید در رسیدگی به مشکلات مردم تلاش کنند و در جهت تقویت همبستگی ملی و برای انسجام استان خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی خطاب به استانداران تصریح کرد: افراد ضعیف یا کسانی که انگیزه خدمت و اجرای برنامه‌های دولت را ندارند به کار نگیرید.[سخنان رییس جمهوری در جمع استانداران]

ایران، ژاپن می‌شود

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه تعلیق امکان پذیر نبوده و صدور قطعنامه هم موجب توقف فعالیت‌های ایران نخواهد شد، از ژاپن خواست تا موضع منحصر به فرد و فعال تری در قبال موضوع هسته‌ای ایران اتخاذ کند.

به گزارش مهر از توکیو، احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با روزنامه ژاپنی یومیوری اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به جز اسرائیل، آمادگی داشتن روابط حسنه با همه کشورها را دارد.

این روزنامه همچنین در بخش دیگری از مصاحبه با احمدی‌نژاد به نقل از وی نوشته است که ایران در 40 سال آینده به ژاپن خواهد رسید و آن‌را به‌عنوان اعتماد به نفس او نسبت به پیشرفت کشور دستاوردهای 2 ساله دولت نهم قلمداد کرده است.

روزنامه یومیوری ژاپن روزانه حدود 14 میلیون نسخه تیراژ دارد.

کد خبر 37974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز