یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری تاکید کرد: شرایط جهانی به سرعت در حال تغییر و تحول به سمت آرمان‌های ملت ایران، مسلمانان و موحدین جهان است.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفر 2روزه خود به عربستان سعودی پیش‌از ظهر دیروز درجمع ایرانیان مقیم عربستان با اشاره به روابط دیرینه 2 ملت ایران و عربستان تاکید کرد:این دو ملت از دیرباز دوست و برادر بوده‌اند و اکنون هیچ فاصله‌ای بین آنان وجود ندارد.

در کنار کیتو

محمود احمدی نژاد در دیدار با رئیس جمهوری اکوادور، تاکید کرد: هر کشوری که در مقابل امپریالیسم و ظلم بایستد، جمهوری اسلامی ایران در کنار آن خواهد بود.

به گزارش مهر، احمدی نژاد در دیدار با رافائل کوریا با اشاره به روابط جدید کشورمان با اکوادور گفت:  تهران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با «کیتو» ندارد.

تبادل نظر ایران و اندونزی

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار معاون رئیس جمهوری اندونزی درباره آخرین وضعیت روابط 2 کشور و سیاست های نفتی کشورهای عضو اوپک تبادل نظر کردند.

به گزارش واحدمرکزی خبر، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر دیروز در حاشیه اجلاس سران اوپک در ریاض، در دیدار یوسف کالا بر گسترش روابط همه جانبه 2 کشور تاکید کرد و گفت: ملت های ایران و اندونزی مسلمان و برادرند و توسعه روابط به نفع همه است.

رئیس جمهوری همچنین با روسای جمهور کشورهای الجزایر و امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیشنهادهای ایران به اوپک

رئیس‌جمهوری برگزاری سومین اجلاس سران تولید کننده نفت را نقطه عطفی در همفکری و همکاری کشورهای عضو اوپک دانست و پیشنهادهایی را در جهت بهبود و افزایش نقش و تاثیر اعضای صادر کننده نفت در جهان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد همچنین در این جلسه برای بهبود وضعیت اوپک، 11 پیشنهاد ارائه کرد.

پایان اوپک

سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده نفت در ریاض به کار خود پایان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین احمدی نژاد پس از پایان اجلاس سران اوپک، در جمع حدود 500 خبرنگار رسانه های مختلف حاضر در ریاض پاسخگوی سؤالات آنان بود.

کد خبر 36923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز