رئیس‌جمهوری یکشنبه شب 25 آذر برای شرکت در مراسم حج تمتع عازم عربستان سعودی خواهد شد

به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد که بنا به دعوت رسمی ملک عبدالله پادشاه عربستان و به منظور شرکت در مراسم حج تمتع عازم عربستان می‌شود را هیئتی 30 نفره همراهی خواهد کرد.

وی پس از انجام اعمال حج تمتع، 12ذی‌حجه به تاریخ عربستان که روز جمعه به وقت تهران است، به ایران باز می‌گردد. پیش از این محمد ری‌شهری سرپرست حجاج ایرانی از آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای استقبال از وی خبر داده بود.

محمد حسینی- سفیر ایران در ریاض- نیز با اعلام خبر سفر رئیس‌جمهوری به عربستان اعلام کرده بود که ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی به‌طور رسمی از احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در مناسک حج ابراهیمی امسال دعوت به عمل آورده است.

همدردی با الجزایر

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری الجزایر حوادث اخیر تروریستی در این کشور را محکوم و با قربانیان این حوادث ابراز همدردی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری چهارشنبه شب در مکالمه تلفنی با عبدالعزیز بوتفلیقه، با ابراز تسلیت و همدردی با قربانیان حادثه اخیر تروریستی در این کشور تصریح کرد: ‌این حوادث نشان می‌دهد که همگی باید متحد و منسجم علیه تروریست‌ها قیام کنیم.

رئیس‌جمهوری الجزایر نیز با تشکر از ابراز همدردی احمدی‌نژاد اظهار داشت: این پیام شما مرهمی بر دل ملت الجزایر است.

کد خبر 39139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز