شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان در گزارشی به بررسی محورهای اصلی گفتگوی جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مرکز اقامتی بوش در ایالت تگزاس آمریکا پرداخت.

گزارشگر این شبکه تلویزیونی در ابتدای برنامه در حالی که تصاویری از آنگلا مرکل و جرج بوش پخش می‌شد گفت رئیس جمهور امریکا از تمامی سیاستمداران خارجی در اقامتگاه تفریحی تگزاس استقبال نمی‌کند و دعوت بوش از مرکل و همسرش برای اقامت در این مرکز را می‌توان نشانه خوبی از روابط صمیمی وی با صدر اعظم آلمان دانست.
در مدت اقامت مرکل در مرکز تفریحی بوش در ایالت تگزاس، این دو رهبر سیاسی درباره مسائل دوجانبه گوناگونی از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفتگو خواهند کرد.

Angela Merkel -  George W. Bush

در حالی که مرکل بر حل مشکل هسته‌ای ایران از راه دیپلماتیک اصرار دارد، بوش معتقد است نباید گزینه حمله نظامی را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بطور کلی منتفی دانست.
یکی دیگر از محورهای گفتگوی طرفین مسئله نظامیان آلمانی مستقر در افغانستان خواهد بود زیرا آمریکا معتقد است باید از نظامیان آلمانی در مناطق جنوبی افغانستان و برای مبارزه با شبه نظامیان طالبان استفاده کرد در حالیکه مرکل و مقامات آلمانی معتقدند که این سربازان باید در مناطق امن شمالی باقی مانده و تنها از طریق انجام پرواز با هواپیماهای تورنادو، نیروهای ناتو را در میادین نبرد جنوب افغانستان یاری کنند.
تلاش آلمان برای دستیابی به کرسی دائمی در شواری امنیت سازمان ملل نیز از دیگر محورهای گفتگو میان بوش و آنگلا مرکل خواهد بود که در این مورد به نظر می‌رسد آمریکا با این موضوع مخالفت خواهد کرد.

کد خبر 36281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز