همشهری آنلاین: یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون فکری پروش کودکان و نوجوانان صبح روز 20 آبان در اهواز آغاز شد

قرار است طی 3 روز 16 نمایش برگزیده از 11 استان کشور در آن با یکدیگر به رقابت بپردازند.
به گزارش روابط عمومی کانون،معاون فرهنگی  کانون در آیین گشایش این جشنواره گفت: جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی پای در دومین دهه از فعالیت خود گذاشته که در یازدهمین دوره برپایی آن بیش از 350 نمایش کودکانه در سراسر کشور، نزدیک به 4 هزار بار برای بچه های ایرانی روی صحنه رفته است.

 قاسم کریمی این رویداد هنری ویژه کودکان را رویدادی تاثیر گذار ارزیابی کرد و گفت: علت اصلی توجه کانون به جشنواره نمایش عروسکی، پر رنگ تر کردن این فعالیت تاثیر گذار در کتابخانه ها و اعتبار بخشیدن به آن است که پس از یک دهه فعالیت جدی باید  بر این موضوع تاکید کرد که اکنون جشنواره، نقش مهمی را در گسترش این هنر در مراکز کانون ایفاء کرده است.

او در پاسخ به کسانی که می گویند کانون کاری جدی در حوزه نمایش عروسکی انجام نمی دهد تصریح کرد:لااقل اگر به آمارها توجه کنند می بینند که در بیش از 650 کتابخانه کانون برای راه یابی به مرحله نهایی همین جشنواره 350 اثر نزدیک به 4 هزار بار اجراء شده است و این می تواند از نظر فرهنگی آمار قابل توجهی به شمار رود.

کریمی در عین حال نمایش خلاق،پانتومیم و نمایشنامه خوانی را از بخش هایی دانست که قرار است در سالهای آینده به فعالیتهای این جشنواره اضافه شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی_ که در آن 340  اثر ارایه شد و در همین جشنواره برگزیدگانش معرفی می شوند_ افزود: قرار است نمایشنامه های برگزیده توسط کانون منتشر شود ضمن این که 27 اثر نیز با الهام از مثنوی مولوی به صورت جداگانه انتشار خواهد یافت.

در آیین گشایش جشنواره نمایش عروسکی  در مجتمع فرهنگی، هنری کانون در اهواز،مدیر کانون استان خوزستان نیز این استان را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردیش واجد اهمیت توصیف کرد و گفت: خوزستان همواره مورد طمع دشمنان ایران قرار گرفته است و کمبودهای ناشی از 8 سال جنگ تحمیلی همچنان خود نمایی میکند و ما تلاش کردیم در حوزه فرهنگی با توسعه کتابخانه های کانون بخشی از این کمبودها را جبران کنیم.

عبدالنبی شاکریان افزود:در هنگام دفاع مقدس، کانون تنها 5 مرکز در استان داشت در حالی که اکنون امکانات 48 مرکز ثابت خود را در اختیار کودکان و نوجوانان خوزستانی قرار داده است و این نشانگر میزان رشدی قابل توجه است.

اجرای 8 نمایش در دومین روز جشنواره عروسکی کانون

در دومین روز یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 8  نمایش بر روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی کانون، جشنواره نمایش عروسکی صبح روز 21 آبان در اهواز از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح با اجرای نمایش عروسکی« موسی و شبان» کار اعضاء مرکز شماره 35 تهران آغاز می شود و پس از آن نمایش های «حکایت محمود آقا و همسرش» کار اعضاء مرکز شماره 1 کرمانشاه و «شیرین تر از انگور» کار اعضاء مرکز شماره 1  کانون خمین بر روی صحنه خواهد رفت.

بعد از ظهر همین روز و از ساعت 14 نیز کودکان اهوازی_ که شهرشان میزبانی جشنواره نمایش عروسکی کانون را بر عهده گرفته است_ به تماشای 5 نمایش «پیر مرد و درنا» کار اعضاء کانون مرکز سراب، «سفر به سرزمین آفتاب» کار اعضاء مرکزشماره 1 اردبیل، تریلوژی خیال کار ارایه شده ازمراکز شماره یک،سه و چهار یزد در بخش آزاد،«اسب چوبی» کار اعضاء مرکزشماره 2 کانون سبزوار و« صفر کله گنده» کار اعضاء مرکزشماره1 کانون خرم آباد خواهند نشست.

یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون با شرکت 16 نمایش از 11 استان کشور از روز 20 آبان در مجتمع فرنگی، هنری کانون اهواز واقع در فاز دوم پاداد شهر آغاز شده است و روز 22 آبان به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 36338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز