گروه سیاسی: حسین مظفر درباره دستیابی اصولگرایان به ائتلاف بر اساس یک فرمول گفت: طبیعی است که برای ائتلاف کردن باید به مولفه‌هایی دست پیدا کرد که این مولفه‌ها مقدمه دستیابی به یک فرمول و این فرمول قوام‌دهنده ائتلاف خواهد بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در عین حال نباید از نقش عناصر با نفوذ در فراهم آوردن ائتلاف نیز غافل ماند توضیح داد: مولفه‌های ائتلاف باید با تکیه بر اصول مورد توافق همگان شکل گیرد که واقعیت‌های عینی ائتلاف را ملموس‌تر کند.

مظفر ادامه داد: تکیه بر اشخاص و شخصیت‌ها بدون توجه بر اصول و مبانی و بدون دخیل کردن یک فرمول، ائتلاف را از قوام دور می‌کند و برای اینکه چارچوب‌های ائتلاف شکل بگیرد ضوابط و قواعدی لازم است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به فرض اینکه اگر ائتلافی بدون توجه به یک فرمول و مبانی و اصول شکل بگیرد سهم‌خواهی‌ها بیشتر می‌شود. طبیعی‌است که برای معرفی یک فرد و یا  ارائه فهرست نامزدها فرمولی لازم است که گسترده‌تر از اصول و مبانی درون تشکیلاتی باشد تا وفاق کامل را ایجاد کند.

مظفر گفت: به نظر من مشکل اصلی ائتلاف که صعب‌العبور است و بعضاً ائتلاف را با مشکل مواجه می‌کند انطباق مصادیق است با مؤلفه‌ها و هر چه این اصول و مبانی و آن فرمول مد نظر شمول بیشتری داشته باشد، سهم‌خواهی در چارچوب ائتلاف کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 35167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز