همشهری آنلاین: رئیس مجلس درباره راهبرد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم گفت: اصولگرایان در این انتخابات دو برنامه شامل وحدت در ارائه فهرست‌های انتخاباتی و تلاش برای اثبات موفقیت جریان اصولگرایی در عرصه عمل را دنبال می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حدادعادل در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مروی و در پاسخ به سؤال یکی ازطلاب افزود: این دو برنامه مکمل همدیگر هستند و اگر هرکدام از این دو از دست برود پیروزی نیز ازدست می‌رود.

وی گفت: اگر قرار شود جریانات سیاسی با عناوین محتلف هر کدام فهرست جداگانه ارائه دهند باید بدانند که این دقیقاً چیزی‌است که رقیب ما به دنبال آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رقبای ما که با اشتهای زیاد خیال بازگشت به قدرت را دارند و برای اختلاف‌افکنی بین اصولگرایان بال بال می‌زنند.

وی گفت: به عنوان مثال اگر بنده به عنوان رئیس مجلس در حمایت از دولت اصولگرای احمدی‌نژاد صد نکته بگویم تعداد زیادی از روزنامه‌ها حتی یک جمله آن را نیز چاپ نمی‌کنند.

حداد عادل افزود: عده‌ای از ما اصولگرایان در روزنامه‌ها تحریم هستیم و حداقل می‌توانم ده روزنامه را نام ببرم که یک جمله از خبرهای وحدت‌آفرین بین اصولگرایان را چاپ نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اما در مقابل، اگر یک کلمه بگویم که از رئیس‌جمهور گله‌مندم که چرا به دعوت ما برای ارائه برنامه چهارم به مجلس نیامده، این حرف و عکس بنده خبر اول این روزنامه‌ها می‌شود.

وی خطاب به حاضران گفت: ببینید آنها چه علاقه‌ای دارند که بین اصولگرایان جنگ و دعوا با شد.

حداد عادل با بیان اینکه اختلاف اصولگرایان بهترین هدیه به مخالفان خود و در واقع انتحار است تصریح کرد: درحال حاضر با درک درستی که از وضعیت امروز داریم نگران اختلاف نیستیم و انشاءالله تا انتخابات هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس مجلس گفت: در حال حاضر خوش‌بین هستیم و امیدواریم راه وحدت اصولگرایان با گام‌های بلند طی شود.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرا که دولت و مجلس را در اختیار دارد باید در میدان عمل هم کارایی و کارآمدی خود را نشان دهد، افزود: در همین رابطه مجلس برای ماه‌های باقی‌مانده تا انتخابات برنامه دارد و از اول سال هم برنامه داشته و در این رابطه بی‌توفیق هم نبوده‌است.

حداد عادل گفت: مجلس با امکانات آیین‌نامه‌ای،‌ طرح‌ها و لوایحی را که برای مردم نفع بیشتری دارند در اولویت قرار داده‌است.

وی افزود: بررسی لایحه اجرای اصل 44 قانون اساسی کار بزرگ دیگری است که در چند روز آینده در مجلس آغاز خواهد شد و اجرای آن دگرگونی زیر و رو کننده‌ای در اقتصاد کشور خواهد بود و اهمیت آن حتی از لایحه بودجه نیز بیشتر است.

حداد عادل، سهمیه‌بندی بنزین را نمونه دیگری از مدیریت و توانایی اصولگرایان خواند و گفت: بنده حتی از برخی مسئولان اجرایی نیز بیشتر نگران اجرای درست این قانون هستم زیرا رقبای سیاسی ما تلاش زیادی می‌کنند که این طرح به نتیجه نرسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ جریان ریشه‌داری در اصولگرایان به فکر اختلاف‌افکنی نیست، گفت: جریان‌هایی که سهم خواهی و ایجاد شک و تردید می‌کنند در واقع نگران وزن کم سیاسی خود هستند و متأسفانه مطبوعات رقیب نیز از کاه کوه می‌سازند.

حداد عادل گفت: در عین حال مردم نباید نگران باشند.

کد خبر 30672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز