گروه سیاسی: دبیرکل جامعه اسلامی‌مهندسین گفت: با تشکیل شورای مرکزی جبهه متحد، اصولگرایان به تفاهم و وحدت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر که روز پنجشنبه در همایش شورای مرکزی و دبیران استانی جامعه اسلامی‌مهندسین کشور، در مشهد سخن می‌گفت افزود: ما موظفیم برای تاثیرگذاری و مدیریت بحث حضور در انتخابات از تمامی‌ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کنیم. 

باهنر در قسمتی از سخنرانی خود با اشاره به سابقه تلاش برای وحدت در جبهه اصولگرایان، با بیان اینکه اصولگرایان در کلیات مشکلی ندارند افزود: اختلاف همواره بر سر رفتار و تعیین مصادیق بوده که با تشکیل شورای  ۱۱نفره جبهه متحد، هر سه ضلع اصلی اصولگرایان به وحدت رسیده و در مصادیق هم عملا تفاهم کردند.

باهنر سه ضلع اصلی اصولگرایان را شامل جبهه پیروان خط امام و رهبری که جامعتین هم جزئی از آن است، طرفداران رئیس جمهوری و سایر اصولگرایان شامل آبادگران، ایثارگران و شوراهای اسلامی‌شهرها دانست.

وی با تأکید بر اینکه تفرقه مهم‌ترین آفتی است که طیف اصولگرایان را تهدید می‌کند افزود: این شورا ایرادهای قبلی را ندارد و عملا این تفاهم میان همه گروهها برقرار شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌همچنین خاطر نشان کرد: گفتمان اصولگرایی باید در انتخابات مجلس هشتم حفظ شود، بنابراین، اصولگرایان باید به قدر نیاز در انتخابات مجلس از سراسر کشور نامزد شوند.

به گزارش ایسنا، سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز در جمع اعضای جامعه اسلامی‌مهندسین، مسئله عدم انسجام اصولگرایان در کشور را یک آسیب ملموس و محسوس خواند و گفت: عرایض من از باب سوءظن و یاس و ناامیدی نیست بلکه از باب دغدغه و اضطراب است.

محمدرضا باهنر، قائم‌مقام جامعه اسلامی‌مهندسین نیز در این جلسه  به تدوین منشور اصولگرائی اشاره کرد و این منشور را تئوری و سیاست‌های راهبردی برای حرکت‌های اصولگرایان خواند.

وی با بیان اینکه کار اجرایی منشور آغاز شده است، افزود: طبق تفاهمی‌که به تایید تمام بخش‌های اصولگرا رسیده است، این 6 نفر موظف شده‌اند که 5 نفر دیگر را با عنوان مرضی‌الاطراف انتخاب کنند و به جمله 6 نفر خود اضافه کنند که این کار نیز انجام شده است.

کد خبر 26463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز