چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه سیاسی: غلامعلی حدادعادل با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام در بین نیروهای اصولگرا، خطاب به آنها هشدار داد که در صورت عدم وحدت، برآیند مناسبی پیش روی این جریان نخواهد بود.

نشست هم‌اندیشی نخبگان اصولگرا سه‌شنبه شب با سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست که جمع زیادی از نمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حسین فدایی و علیرضا زاکانی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در آن شرکت داشتند، حضور یافت و با تشریح آرایش گروه‌های سیاسی پس از پیروزی انقلاب و ارتحال امام (ره) و مواضع و موقعیت کنونی آنان، بر ضرورت اتحاد اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس تاکید کرد.

خطر عدم موفقیت

رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود، ضمن برشمردن اهداف اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس، خاطرنشان کرد: برای ادامه روند موفقیت اصولگرایان و گام‌های آینده، وحدت مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند و در صورت عدم وحدت برآیند مناسبی را پیش رو نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نتایج انتخابات سومین دوره شورای شهر و روستا در تهران تصریح کرد: ‌در این انتخابات تلاش‌های زیادی برای وحدت انجام شد، اما به هر دلیلی نتوانستیم و در نتیجه انتخابات، خطر عدم موفقیت را احساس کردیم.

نتایج ناخوشایند

حدادعادل افزود: تداوم روند اختلافی نظیر انتخابات شوراها می‌تواند نتایج ناخوشایندی در انتخابات مجلس هشتم برای اصولگرایان رقم بزند، بنابراین تاکید بر اتحاد باید اولویت اقدامات و فعالیت‌ها باشد.

کثرت آرا، نه کاندیدا

رئیس مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با ابراز امیدواری نسبت به شیوه‌های اتخاذ شده برای رسیدن اصولگرایان به وحدت، از همه فعالان و جریان‌های اصولگرا خواست تا در راستای تقویت این شیوه‌ها گام بردارند.

وی در پایان اظهار داشت: باید قلمروهای جدیدی به اصولگرایی بیفزاییم و این امر با بکار گرفتن اندیشه و زبان متفاوت امکان‌پذیر است، اما در نهایت این همکاری باید به کثرت آرای مردمی و نه کثرت کاندیداهای انتخاباتی ختم شود.

پربار شدن سبد

حسین فدایی عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این‌که هیچ بخشی از جبهه اصولگرایی خود را مستثنی از دیگران نمی‌داند، اظهار داشت: باید اتحادی به وجود آید تا دیوار بی‌اعتمادی به کلی نابود شود و تلاش همه به پربار شدن سبد اصولگرایی منجر شود.

فدایی با اشاره به وجود سلایق متفاوت میان اصولگرایان این امر را عامل مهمی برای جذب مخاطبین جدید عنوان و تصریح کرد: بسیاری از نیروهای دلسوز و انقلابی ممکن است نخواهند تحت لوای گروهی خاص به فعالیت خود ادامه دهند که لازم است گروه‌های دیگر زمینه را برای حضور آنان فراهم کنند، بنابراین هدف اصلی از کارهای جدید، جذب نیروهای انقلابی و وفادار به نظام با سلایق مختلف است.

مهم‌ترین معیار اصولگرایان

وی هم‌چنین با اشاره به جلسات پربار و نتیجه بخشی که بین طیف‌های مختلف جبهه اصولگرا برگزار شده، گفت: سه اصل کارآمدی، صلاحیت و مقبولیت، از جمله مهم‌ترین معیارهای اصولگرایان برای انتخاب کاندیداهای انتخابات آینده مجلس است و همه طیف‌های اصولگرا باید کمک کنند تا بتوانیم کاندیداهایی که واجد این ملاک‌ها باشند گزینش نموده و برای انتخاب به مردم معرفی کنیم.

کد خبر 24774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز